Nektar planira povećanje tržišnog učešća u 2013.

U fokusu „Nektara“ u narednoj godini biće podizanje tržišnog učešća i jačanje pozicije na okolnim tržištima koja nisu na području bivše Jugoslavije, izjavio je za Tanjug izvršni direktor te kompanije iz Bačke Palanke Bojan Radun.

„Zajedničko tržišno učešće „Nektara“ i slovenačkog „Fruktala“, čiju je akviziciju prošle godine srpska kompanija izvršila, u Srbiji u osnovnoj kategoriji sokovi, nektari, voćni napici trenutno iznosi više od 40 odsto“, kazao je Radun.

„Mi smo ove godine još fokusirani na konsolidaciju “Nektara“ i “Fruktala“, to je dosta komplikovan proces, koji zahteva optimizacije na svim stranama, u tri države – Sloveniji, Srbiji i Makedoniji gde imamo sedam proizvodnih kapaciteta, naglasio je on, dodajući da su „dosta zadovoljni kako to ide“. Ja bih uvek voleo da neke stvari idu brže, ali rezultati govore da idemo u dobrom smeru, da smo već neke stvari koje smo planirali ostvarili što se tiče sinergije“, kazao je on.

Radun je podvukao da će, mada je kriza uticala na potrošnju u celom regionu, jer i ukupna i potrošnja po glavi stanovnika padaju, „Nektar“ ove godine verovatno zadržati volumene proizvodnje i prodaje na nivou od prošle godine.

„To znači da nam tržišna učešća rastu, ali nam ove godine rast i nije bio fokus, tako da smo zadovoljni sa tim rezultatima“, rekao je on.

Radun je napomenuo i da je ove godine voće u Srbiji, kako zbog mraza u toku proleća, tako i zbog suše, bilo najskuplje u poslednjih deset godina.

„Proizvođači voća su zadovoljni kada je ono skupo, isto tako nisu zadovoljni kada je jeftino, ali moraju da razumeju da tržište diktira cenu, i kao što je ove godine voće bilo izuzetno skupo, po meni čak nerealno skupo, što će se odraziti na profitabilnost svih prerađivača u ovoj i narednoj godini, tako će verovatno doći godine kada će voće biti jeftinije, pa ćemo mi biti zadovoljniji“, primetio je Radun.

On je ukazao da su neke vrste voće skuplje i više nego duplo u odnosu na prošlu godinu, što će izazvati poskupljenja određenih ukusa i smanjenje profitabilnosti ne samo u industriji sokova, već i u ostalim industrijama gde je voće osnovna sirovina.

„Sledeće godine ćemo već značajan deo fokusa na određenim tržištima prebaciti na to da podignemo svoja tržišna učešća, da ostvarimo potencijale za rast koje imamo i koje smo još dobili akvizicijom “Fruktala“, kazao je Radun, dodajući da su planirane i veće investicije.

Kada je reč o novim akvizicijama, Radun je rekao da „za sada ne postoji ništa izvesno, ali prilika ima puno… period je takav da se prilike za akvizije pojavljuju svaklog meseca“.

„Nešto je više, a nešto manje atraktivno, mi u svakom slučaju nismo u fazi kada bismo ulazili u akvizicije po svaku cenu, nego samo ako budu neke izuzetne prilike koje ne treba propustiti“, zaključio je Radun.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE