Evolucija reklame u filmovima o agentu 007

Većina obožavalaca ne može da zamisli Džejmsa Bonda kako pije bilo šta drugo osim votke martinija, promućkaong, ne promešanog. Ali u najnovijem filmu tajni agent uživaće u novim ukusima.

Ovo nije prvi put da se Bond udaljio od martinija. Na početku serijala, u filmu „Doktor No“ tajni agent se opredelio za Red Stripe, dok se u filmu takođe pojavio i Smirnoff. Tokom svojih avantura Bond je uživao u različitim brendovima votke, sokova i drugih vidno označenih pića. Glavni junak „Skyfall“-a naći će se u tržnom centru prepunom različitih brendova – od Coca Cola Zero do Sony Vaio. Jedan od najvećih paketa plasmana proizvoda predstavlja novo omiljeno piće najvećeg agenta filmskog platna – Heineken.

Kada su u pitanju brendovi koji su pratili Bonda tokom svih avantura tu je i aviokompanija Pan Am koja se pojavila u prvencu franšize o britanskom tajnom agentu, ali i u epizodi 1963. godine „Iz Rusije s ljubavlju“ gde je Bond gotovo besmisleno leteo iz Londona u Istanbul američkom aviokompanijom.

Tajni agent 007 takođe je poznat po svojim četvorotočakšima, a franšiza je bila pionir za plasman automobila u fimovima počevši od „Čoveka sa zlatnim pištoljem“ 1974. godine. American Motors je tada napravio posao od pet miliona dolara kako bi Bond isključivo vozio njihove automobile.

Osamnaesti film o tajnom agentu pokrio je celokupan budžet neophodan za snimanje upravo iz ugovora osam gavnih partnera. BMW, Avis i L’Oreal samo su neki od korporativnih partnera koji su doprineli snimanju „Sutra ne umire nikad“ i istorijskom ugovoru od 100 miliona dolara za plasman proizvoda u filmu iz 1997. godine.

Nakon tri godine Bond je dobio novi omiljeni auto – aston martin. Bond devojka Hali Beri je tokom filma „Umri drugi dan“ koristila isključivo Revlon kozmetiku i vozila se frodovim modelom Thunderbird koji je u film uložio oko 35 miliona dolara.

Film Zrno utehe bio je propraćen tematskim reklamama i proizvodima. Avon je predstavio mirisnu notu Bond Girl 007, Sony je organizovao takmičenje sa nagradom od milion dolara, kao i put na tajnu lokaciju. Virgin Atlantic lansirao je kampanju „Živiš samo jednom“, dok su Coca Cola i Heineken snimili reklamne insirisane Bond temom.

Najnoviji „Skyfall“ nastavlja tradiciju plasiranja proizvoda Bond franšize. Oko 45 miliona dolara koje je uložio Heineken pokrio je skoro trećinu budžeta neophodnog za snimanje. Prema New York Times-u ugovor zahteva da Bond okusi pivo ovog proizvođača bar u jednoj sceni.

Ipak, navodi se da najznačajni plasman proizvoda najnovijeg filmskog ostvarenja nije pivo, već pištolj agenta 007. Jedan od najvećih proizvoda često je ignorisan. Naime, Bond još od prvog filma nosi Valter. U filmu „Doktor No“ koristio je PPK model, da bi se prebacio na model P99 u „Sutra ne umire nikad“, a u najnovijem ostvarenju vraća se PPK klasiku.

 
I.M.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE