Gase se štampana izdanja Newsweeka i Guardiana

Štampani mediji se u poslednjih par godina susreću sa brojnim izazovima koji ugrožavaju njihov opstanak. Iako je prošla godina u svetu bila rekordna po broju čitalaca novina, novine su istovremeno zabeležile pad prihoda od oglasa, što praktično ugrožava rad brojnih štampanih medija u svetu.

Poslednji štampani broj američkog magazina Newsweek pojaviće se na kioscima 31. decembra 2012. godine, posle čega će ovaj magazin izlaziti samo na internetu.

Slična sudbina uskoro očekuje i britanski Guardian. Američki magazin Newsweek prestaće posle 80 godina da izlazi u štampanoj formi i od početka 2013, postojaće samo u digitalnom formatu, što će podrazumevati i otpuštanje zaposlenih.

Poslednje štampano izdanje Newsweeka u SAD pojaviće se na kioscima 31. decembra ove godine. Imajući u vidu da sve više čitalaca vesti čita na svojim mobilnim telefonima i tabletima, mediji se sve više okreću digitalnom formatu, odnosno internetu.

Pored Newsweeka, finansijski magazin Smartmoney u junu je objavio da ukida štampani i prelazi na digitalni format. Tada je najavljeno da će 25 radnih mesta u tom magazinu biti ukinuto. Vest o ukidanju štampanog izdanja saopštena je na sajtu Newsweeka. Glavna urednica magazina Tina Braun rekla je da se očekuje i smanjenje broja zaposlenih, ali nije iznela detalje.

Tina Braun je rekla i da će se magazin na internetu pojaviti pod nazivom Newsweek Global i da će vesti moći da se čitaju uz novčanu pretplatu. Slična sudbina će, kako su najavili vlasnici, uskoro zadesiti i britanski Guardian, kao i poslovni dnevnik Observer. Iako je urednik ova dva ugledna britanska lista pokušao da utiče da se štampanje novina produži još nekoliko godina, a da se „digitalizuje“ samo izdanje za SAD, na internet će se preseliti i Guardian i Observer.

Glavni razlog ukidanja štampanog izdanja su višegodišnji gubici štampanih izdanja i sve veći prihodi od marketinga na internetu.

Financial Times je krajem jula objavio da je po prvi put premašio broj digitalnih pretplatnika u odnosu na preplatnike štampanog izdanja.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE