Koji brendovu su pretrpeli najveći pad vrednosti?

Objavljivanje liste najvrednijih svetskih robnih marki svakako je povod da se obrati pažnja i na one čiji rezultati nisu sjajni, naročito s obzirom na činjenicu da je u toku prethodne godine pad vrednosti pretrpela četvrtina brendova na listi 100 najvrednijih.

Brendovi se mogu smatrati uspešnim kada su u mogućnosti da redefinišu tržište, kao što je to učinio Apple. Razlika između uspešnih i onih koji to nisu upravo je u mogućnosti predviđanja potreba tržišta i prevođenju tih potreba u želje kupaca.

Najveća vrednost potiče od poslovanja kompanije, a prilikom ocene u obzir se uzimaju i snaga brenda, finansijski uspeh matičnog preduzeća, u kojoj meri brend igra ulogu u uspehu preduzeća, tržišni udeli kompanije kao i prihodi.

Najveći pad vrednosti brendova zabeležen je u finansijskom sektoru, pa je tako njihova ukupna vrednost pre četiri godine iznosila 130 milijardi dolara, dok danas iznosi svega 91 milijardu.

Da i najboljima u ovom sektoru ne ide baš najbolje dokazuje Goldman Sachs. Iako je zadržao mesto najvrednijeg finansijskog brenda, zabeležio je pad vrednosti od 16 odsto. Prodaja složenih kolateralnih dužničkih obveznica i kriza u Grčkoj uzdrmali su finansijskog diva koji ove godine vredi 7,6 milijardi i zauzima 48. mesto na listi.

Dell je za godinu dana izgubio 9 odsto vrednosti. Pozicioniran na 49. mestu vredi 7,6 milijardi dolara što je najniža vrednost kompanije u poslednjih 11 godina.

Thomson Reuters se pozicionirao na 44. mesto zbog pada vrednosti brenda od 11 odsto, koji sada vredi 8,4 milijardi dolara.

Automobilsko tržište počelo je da se oporavlja od recesije i zabeleženo je povećanje vrednosti svih brenodva iz ove industrije tokom protekle godine, osim kod Honde i Kie. Vrednost Honde u ovoj godini iznosi 17,3 milijardi dolara i najniža je vrednost brenda još od 2006. godine. Honda se kao brend pozicionirala na 21. mestu, a od prethodnog izveštaja izgubila je 11 odsto na vrednosti.

Izveštaj ocenjuje da MTV nastavlja da se udaljava od svojih muzičkih korena, a stremljenje ka jeftinoj zabavi koju nudi vodi brend ka krizi identiteta. Pad vrednosti MTV brenda iznosi 12 odsto, vrednost je procenjena na 5,6 milijardi dolara, koji MTV pozicioniraju na 67. mestu liste 100 najvrednijih brendova.

Citi Bank, deo Citi Group, pozicionirala se ove godine na sredini liste sa vrednošću brenda od 7,6 milijardi dolara, odnosno padom vrednosti od 12 odsto. Nakon kontinuiranog pada vrednosti u poslednjih pet godina, ovogodišnja procena iznosi svega trećinu najveće vrednosti koju je kompanija imala, odnosno 23,4 milijarde dolara. Ugled banke su narušile brojne tužbe za ulogu koju je imala u stvaranju hipotekarne krize, nesupeli stres-test Fed-a, kao i 45 milijardi dolara neophodnih za spas banke. Kako bi revitalizovala brend banka je obezbedila olimpijsko spoznorstvo i pokrenula veliku reklamnu kampanju koja je isticala glavne istorijske finansijske inovacije, ali Citi Bank nije imao marketniški problem koji bi bio rešen ovim poduhvatima.

Yahoo se našao na 93. poziciji sa izgubljenih 13 odsto vrednosti brenda koja sada iznosi 3,9 milijardi dolara. Tokom proteklih nekoliko godina kompanija je izgubila svoj udeo na tržištu oglašavanja i to u konkurenciji sa Google-om i Facebook-om. Predikcije pokazuju da će tokom ove godine Yahoo ostvariti tek 9,3 odsto prihoda od oglašavanja, što je ispod 15,4 odsto koje će ostvariti Google, odnosno 14,4 odsto od ukupnih prihoda koje će oglašavanje doneti Facebook-u.

Deo francuskog luksuznog konglomerata Moët & Chandon tokom godinu dana potpnuo je za pola milijarde dolara. Uzrok za pad vrednosti od 13 odsto nije oslabljena snaga brenda već promenjene okolnosti. Naime, problem je što zemlje sa ekonomskim rastom trenutno dolaze iz delova sveta gde se proslave još uvek ne povezuju sa šampanjcem. Brend je ostao najbolje prodavani šampanjac na području Sjedinjenih Američkih Država, ali njegova vrednost ove godine procenjena je na 3,8 miljardi dolara, pri čemu je zauzeo 98. mesto na listi.

Teška godina je iza Nokie. Gubitak značajnog udela na tržištu i gotovo prepolovljena vrednost akcija dovela su do pada vrednosti brenda od 16 odsto. Sada vredi 21 milijardu dolara i zauzima 19. poziciju na listi.

Najveći gubitnik je BlackBerry sa padom vrednosti brenda od 39 odsto. Konkurencija koja je preuzela značajan udeo na tržištu i neuspešni projekti kompaniju su smestili na 93. mesto na listi sa vrednošću brenda od svega 3,9 milijardi dolara.
I.M.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE