Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Deset saveta za efikasniji rad od kuće

    U eri kompjutera sve je više onih koji svoj posao obavljaju iz svog doma.

    Prema nekim podacima, ovaj vid rada najrasprostranjeniji je u Americi gde čak 10 odsto od ukupnog broja zaposlenih obavlja svoje radne zadatke na ovaj način.

    Jedan od glavnih razloga za ovo je smanjenje troškova i kompanija i samog zaposlenog, a prema mišljenju zaposlenih ovo ih oslobađa neugodnog „disanja za vrat“ menadžera u slučaju da rade regularno u kancelariji.

    Međutim, postoje i različite komplikacije ukoliko radite od kuće, pre svega po pitanju organizacije radi i produktivnosti. Business Insider donosi 10 saveta kako da efikasnije radite od kuće.

    1. Odredite sebi radno vreme

    Ako odredite sebi tačno vreme kada ćete raditi, veća je verovatnoća da ćete sve u toku dana i uraditi. Business Insider piše i o članku Wired-u u kome se govori da je dobro i da se, pre nego što počnete sa radom, presvučete, tj „izađete iz pidžame“, jer ćete tako biti fokusiraniji na posao.

    2. Kažite svojoj porodici da vas ostavi na miru

    Kažite svojoj porodici i prijateljima da iako ne radite u kancelariji, ne možete biti dostupni sve vreme za sva pitanja. Odredite pravila porodici kao što bi ih odredili kada bi radili u kancelariji.

    3. Pažljivo uredite svoj radni prostor

    Vaš radni prostor u kući ne može baš da bude ispred televizora.

    4. Komunicirajte češće sa svojim kolegama

    Pokažite svojim kolegama, klijentima i šefovima da to što radite od kuće ne znači da niste i 100 odsto uključeni u posao.

    5. Pravite listu dnevnih zadataka

    Ova lista će vas podsećati šta treba da uradite svakog dana i onemogućiti da nešto odugovlačite. Ako ste ipak skloni da odugovlačite radne obaveze, napravite satnicu po kojoj ćete raditi.

    6. Ponekad se sklonite od ekrana

    Prema nekim istraživanjima, ljudi provode više od pet sati sedeći ispred monitora. Napravite pauzu. To će vas podsetiti da imate život, odmoriti mozak i oči od neprestanog gledanja u ekran.

    7. Komunicirajte, ne samo preko e-maila

    Probajte da u toku dana, makar i preko telefona, komunicirate sa ljudima. Takva komunikacija, koja se ne bazira samo na e-mailovima, mnogo je značajnijia za vašu karijeru i mentalno zdravlje. Radite ponekad i van kuće, jer i samo prisustvo ljudi oko vas može vam ponekad pomoći da uradite svoj posao.

    8. Održavajte kolegijalne odnose

    Iako niste u mogućnosti da se družite sa kolegama oko aparata za kafu ili na pauzi za cigaretu, postoji drugi načini da ipak ostvarite neke odnose sa njima. Konferencijski pozivi, video linkovi i slično pomoći će vam da stalno budete u toku šta se dešava „u centrali“.

    9. Redovno čistite svoj radni prostor

    Samo se setite kako je lepo ujutru doći na posao, a prostor oko vašeg kompjutera je očišćen. 

    10. Kada završite sa poslom, onda ste završili sa poslom

    To što radite od kuće ne znači da morate stalno da radite. Napravite balans između života i posla.
    M.M.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE