
Francuski mediji traže zakon po kom bi Google plaćao medijske sadržaje
Izdavači vodećih francuskih listova pozvali su Vladu da usvoji zakon koji bi primorao pretraživače interneta, poput „Google-a“, da plaćaju za prenošenje njihovih sadržaja.
Izdavači kažu da bi novim zakonom trebalo da bude regulisano pitanje nadoknade u dugogodišnjem sporu sa kompanijom „Google“, koji ostvaruje značajne prihode od reklama na stranicama sa rezultatima pretraga interneta sa vestima i medijskim sadržajima.
Izdavač nedjeljnika „Le Nouvel Observateur“ Natali Kolin kaže da bi mediji u zamenu za „poštenu nadoknadu“ dozvolili „Google-u“ da i dalje indeksira njihove sadržaje u rezultatima pretrage interneta, preneo je AFP.
„Google“ odjeljenje u Francuskoj saopštilo je da bi takav zakon „bio štetan za internet, korisnike svetske mreže i informativne veb sajtove, jer oni imaju korist od povećanog saobraćaja“ koji im donosi „Google“ softver za pretraživanje interneta.
Listovi širom sveta izloženi su pritisku, pošto im opadaju prihodi od reklama u štampanim izdanjima, a čitaoci onlajn izdanja ne žele da plaćaju pretplatu, pošto je veliki deo sadržaja dostupan besplatno na internetu.
Izdavač lista „Eho“ Fransis Morel kaže da „Google“ ima kvazi-monopol na internetu i da je postao najveća agencija za raklemiranje u Francuskoj, sa obrtom od više od milijardu evra godišnje. On je napomenuo da je „Google“ evropski ogranak, sa sedištem u Irskoj, prijavio zaradu od samo 41 miliona evra u Francuskoj.
Prethodna francuska konzervativna vlada upozorila je internete gigante da bi mogla da usvoji zakon o oporezivanju njihovih zarada od reklama.