
Prodaja luksuznih proizvoda premašila 200 mlrd evra
Uprkos svetskoj finansijskoj krizi, industriji luksuzne robe ide više nego dobro. Prodaja na tržištu luksuzne robe u svetu ove je godine premašila 200 milijardi evra, što za industriju znači rast od 7 odsto, pokazalo je najnovije istraživanje koje je objavio Centar za savetovanje Bain & Company iz Minhena.
„Ovaj trend će se nastaviti sve do sredine decenije“, rekao je Jozef Ming, stručnjak za potrošnju i partner u Bain & Company u razgovoru za Deutsche Welle.
Istraživanja koja ta kompanija sprovodi od 2000. godine pokazuju da se ta industrijska grana razvila u globalno tržište. Skupi satovi, unikatan nakit ili elegantne markirane cipele ne prodaju se više samo u nekoliko regija u svetu. Danas se gotovo 50 odsto prometa odnosi na azijske klijente. Kina je za luksuzne proizvode postala najbrže rastuće tržište. Tamo se ove godine očekuje rast od 20 odsto, a visoka potražnja za luksuznom robom očekuje se i u Indiji i u Rusiji.
Za razliku od Evrope i SAD-a, gde su konzumenti luksuznih proizvoda uglavnom stariji, u Aziji je upravo suprotno: tamo su klijenti sve mlađi. Upravo ti mlađi potrošači ne ispuštaju modnu industriju iz vida, a najviše „pate“ za markama evropskih modnih kuća.
Ukupno 30 odsto prometa u industriji luksuzne robe proizvede se u zemljama u razvoju, poput Azerbajdžana, Indonezije, Turske i Vijetnama, koje su u međuvremenu postale nova tržišta za luksuzne proizvode.