Nastup u medijima:Drugi korak – istraživanje i planiranje

Piše: Lana Andrić, Represent Communications

Ukoliko ste odlučili da gostujete u medijima ili da date izjavu, jasno definisali ciljeve koje želite da postignete i formulisali ključne poruke, priprema nije gotova. Priprema za nastup u medijima podrazumeva i upoznavanje sa tipom emisije u koju idete, novinarom koji će vas intervjuisati i, podjednako je bitno, ko će vam biti sagovornici.

Ukoliko ne znate ništa o emisiji, u kojoj ćete gostovati ili u kojoj će biti emitovan prilog u kom dajete izjavu, pre nego pristanete da gostujete, raspitajte se i pogledajte snimke na internetu. Važno ja da pogledate kakav je koncept emisije, koliko traju gostovanja, koje teme su u fokusu. Sve te informacije pomoći će vam da se na pravi način pripremite i ne budete iznenađeni i zatečeni kada uđete u studio.

Detalje vezane za gostovanja dogovarate sa novinarem, urednikom ili organizatorom. Ukoliko nije reč o plaćenom gostovanju, teško da ćete dobiti spisak pitanja koja će vam postaviti, a ne mislim ni da bi to trebalo da tražite. Dovoljno je da definišete teme o kojima će biti reči. Da bi sprečili nesporazume i neprijatne situacije objasnite osobi sa kojom se dogovarate šta je vaš posao, čime se bavite, šta je u vašoj nadležnosti. Tako možete da pokušate da sprečite da vam postave pitanje iz oblasti koja nije vaše ekspertiza. Ukoliko shvatite da niste adekvatan sagovornik recite to, jer manja je šteta da propustite priliku da gostujete, nego da svoju reputaciju i reputaciju kompanije dovedete u pitanje. Pitajte i koliko ćete vremena imati na raspolaganju, da li je potrebno da ponesete neke materijale, snimak ili promotivni materijal, koliko ranije je potrebno da dođete.

Neophodno je i da znate da li će u emisiji ili prilogu gostovati još neko osim vas. U mnogim emisijama spajaju se gosti koji su iz potpuno različitih sfera ili gosti za koje se misli da se neće složiti i da će doći do sukoba. Zbog toga kada čujete imena gostiju, potražite ih po internetu da bi ste se upoznali sa njihovim stavovima i da bi mogli da predvidite o čemu će pričati. Na taj način izbeći ćete da vam se desi da dođete u emisiju i onda shvatite da, dok vi recimo promovišete projekat za smanjenje nezaposlenosti, sa vama u studiju sedi pevač koji promoviše novi album ili koncert.

Pre nego krenete na gostovanje, prelistajete novine, pogledajte šta se u medijima pojavljivalo u proteklih par dana, a tiče se vaše struke ili vaše industrije. Naime, novinari nekada traže od gostiju da komentarišu medijske priče i aktuelnosti. Ne morate se upuštati u komentarisanje ako nemate dovoljno informacija, ali je bitno da pokažete da pratite medije, da znate šta se dešava u vašoj industriji, da znate novosti iz oblasti u kojoj ste ekspert.

I ako ste mislili da je pripremi kraj, prevarili ste se, ali ostali saveti u sledećem tekstu.

Nastup u medijima: Prvi korak – planiranje i priprema ključnih poruka

 

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE