Pontonskim mostom do Pelješca za 36 miliona eura
Ni Pelješki most ni trajekt – rešenje za povezivanje dubrovačkog područja s ostatkom Hrvatske, zaobilazeći susednu BiH, je pontonski most vredan 36 miliona eura koji bi ujedno bio najveći te vrste u Evropi.
Ministarstvu prometa, pomorstva i infrastrukture američka kompanija „The Adriatic Group i domaća firma „Lotus Architecti“, na čelu s arhitektom Majom Bručić, predložila je gradnju pontonskog mosta do Pelješca. Za sada samo pismenim putem ministru Siniši Hajdaš Dončiću predložili su gradnju najvećeg pontonskog mosta u Evropi i drugog po veličini u svetu, nakon mosta Rosellini u Sietlu.
Most dugačak 2,4 kilometra imao bi 90 pontona, gradnja bi koštala 36 miliona eura, a koristi bi, tvrdi američko-hrvatski konzorcijum, imale hrvatske firme poput brodogradilišta koje bi mogle učestvovati u gradnji delova.
Brzina vožnje ovakvim mostom bila bi ograničena na 50 kilometara na sat, mostarina bi pak koštala tri eura – izračunali su u konzorcijumu, čije je pismo ministru Hajdaš Dončiću, potvrđeno je u Ministarstvu, stiglo prošle sedmice.
Za pontonski se most založio i Marijan Baneli, predsednik Hrvatskog udruženja autoprevoznika, koji napominje da će povezivanje Hrvatske s krajnjim jugom, nakon ulaska u EU, biti velik problem.
“To više nije samo problem Hrvatske nego i EU. U postojećim uslovima nemoguće je ispoštovati šengenski režim prelaska granice, pogotovo za prevoz tereta“, napominje Baneli dodajući da ne treba izmišljati toplu vodu, nego se okrenuti delotvornim rešenjima iz svetske prakse.