Autoput Bar- Boljare ponovo u centru predizborne kampanje

Najava nove runde pregovora sa Kinezima oko izgradnje autoputa predstavlja samo još jedno u nizu oživljavanja predizbornog obećanja za koje vladajuća koalicija nije stvorila realne osnove, izjavio je Emin Duraković, član predsedništva Pozitivne Crne Gore.

On smatra da se radi o početku predizborne kampanje manje članice vladajuće koalicije, i da to potvrđuje činjenica da je najavu pregovora objavio predsednik SDP-a i Skupštine Ranko Krivokapić koji, kao predstavnik zakonodavne vlasti, u mogućim pregovorima nema nikakve nadležnosti.

„Međutim, ako malo bolje analiziramo ono što smo mogli čuti i pročitati poslednjih dana, lako možemo zaključiti da ovakav vid vođenja procesa izgradnje autoputa Bar-Boljari predstavlja nastavak lutanja, bez jasne strategije pregovaranja.

U mesecima kada očekujemo rezultate studije koja se realizuje u saradnji sa Evropskom investicionom bankom (EIB) i našim evropskim partnerima, koji su pokazali spremnost da strateški i finansijski pomognu čitav proces, ali po njihovom modelu i pravilima gradnje, predstavnici vlasti najavljuju uzimanje ogromnog kredita sa uslovima nepoznatim javnosti i model gradnje koji je potpuno drugačiji od onog kojeg preferira EIB“, kazao je Duraković.

Trenutni presek stanja, prema njegovim rečima, je da posle šest izgubljenih godina, desetine obećanja, pet propalih pregovora, svečanog otvaranja gradnje koja nikad nije otpočela i potrošenog novca iz džepova građana, građani i dalje nemaju nijedan kilometar autoputa, ne znaju da li će se uopšte graditi autoput, kuda će biti građen, po kojem modelu i sa kojim novcem.

„To pokazuje da pored nedovoljnog znanja i profesionalizma i nepostojanja političke i društvene odgovornosti vladajućih elita, ne postoji ni svest o zaštiti državnih interesa i upravljanju resursima i projektima koji opredjeljuju našu budućnost snažnog aktiviranja Luke Bar, bez njene konkurentne konekcije na transevropsku transportnu mrežu (TEN-T), i bez saradnje sa državama uključenim u pomenuti koridor nema održivosti autoputa.

Ovo će biti ključna pitanja, sa kim god pregovarali. Pozitivna Crna Gora smatra da treba sačekati rezultate studije i elaborata koji se trenutno rade u saradnji sa EIB-om, pa onda vući dalje poteze u kojima više nemamo prava na grešku. Priča o izgradnji autoputa je primarno saobraćajno-transportna, zatim privredno-ekonomska, pa je nadalje projektantsko-dizajnerska, te finansijska, a na kraju graditeljska.

Moramo se pridržavati ovog redoseda ukoliko želimo što pre da obradujemo građane prvim kilometrima autoputa koji treba da poveže jug i sever Crne Gore, ali i integriše našu državu u jedinstven transportni prostor Evrope“, kazao je Duraković.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE