I Francuzi štede na hrani

Ekonomska kriza uticala je i na smanjenje kupovne moći prehrambenih proizvoda Francuza, koji u proseku ne troše više od šest evra po obroku, uključujući i dezert.

Sedam od deset anketiranih Francuza troši manje od šet evra po obroku u koji su uključeni pređelo, glavno jelo i dezert, rezultati su ankete OpinionWeja objavljene u francuskom listu Parizijen.

Cene su postale glavni kriterijum za kupovinu većine Francuza. Ispitanici, njih 65 odsto, izjavilo je da prilikom kupovine prehrambenih proizvoda pre svega vodi računa o cenama, pa tek onda o kvalitetu hrane.

To u prvom redu važi za one čija je kupovna moć najslabija. Polovina Francuzi sa mesečnim primanjima ispod 999 evra tvrdi da kupuje jeftinije prehrambene proizvode na štetu kvaliteta i ukusa.

Samo 25 odsto anketiranih je izjavilo da kupovinu hrane prilagođava sopstvenom ukusu i kvalitetu.

Tokom krize 2008, glavni kriterijum za izbor prehrambenih proizvoda većine Francuza bile su cene, situacija se nešto popravila 2010. kada je stopa inflacije bila niska, da bi 2011. cene ponovo postale najvažniji faktor prilikom kupovine.

U izveštaju francuske agencije za poljoprivredu AžirMer navodi se da su Francuzi tokom krize 2008. češće kupovali hranu po promotivnim cenama u velikim marketima nego ranije, odlučujući se, češće nego ranije, za zamrznutu hranu i napitke lošijeg kvaliteta.

Francuzi su 2009. trošili 19, 8 odsto kućnog budžeta za hranu, a 2007. 19,7 odsto.

Troškovi stanovanja najviše opterećuju budžet Francuza, dok hrana ostaje na drugom mestu.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE