Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Koji su najtraženiji sezonski poslovi u Srbiji?

    Prema poslednjem istraživanju sajta www.poslovi.infostud.com najtraženiji sezonski poslovi u Srbiji u poslednje dve godine su anketiranje, deljenje letaka i promocije, zatim poslovi u turizmu i ugostiteljstvu, kao i za branje voća, dok je nešto manje interesovanje vladalo za poslove u građevini.

    Kako se navodi u saopštenju, istraživanje je pokazalo da je u prethodne dve godine skoro polovina od 2. 150 ispitanika tražila neki sezonski posao u Srbiji, a 25 odsto svih učesnika je uspelo i da ga pronađe. Podaci dobijeni u istraživanju slažu se sa ponudom omladinske zadruge „Bulevar“ iz Beograda, podseća se u saopštenju.

    Najviše posla ovog leta biće u oblasti marketinga – za promocije po marketima i tržnim centrima, hostese na sajamskim manifestacijama, zatim za operatere u call centrima, a traže se i prodavačice za butike, kioske brze hrane, kao i mladi za rad u kafićima, barovima, restoranima i hotelima.

    Takođe, za mladiće postoji nešto veća ponuda poslova pošto se oni traže i za rad u magacinima, za pakovanje gotovih proizvoda, zatim u poslovima obezbeđenja, ali i za fizičke poslove poput istovara robe, selidbi, i drugo. Istraživanje sajta www.poslovi.infostud.com pokazalo je da se sezonski poslovi najviše traže preko leta, pa ne čudi podatak da čak 95 odsto ispitanika motivaciju za traženje sezonskog posla pronalazi u zaradi i džeparcu, pa je visina zarade i najvažniji kriterijum za odabir sezonskog posla – u preko 40 odsto slučajeva.

    S druge strane, uslovi rada i vrsta posla su u drugom planu i presudni su u svega 25, odnosno 20 odsto slučajeva. Istraživanje je pokazalo i da je muškarcima u mnogo većoj meri bitna visina zarade u odnosu na žene, dok je ženama bitnija vrsta posla, zaduženja i lokacija.

    Dnevnica za sezonske poslove u Srbiji, prema iskustvu ispitanika, najčešće je između 1.000 i 1.500 dinara što je potvrdilo 36 odsto ispitanika, zatim između 500 i 1.000 dinara (32 odsto) i od 1.500 do 2.000 dinara (18 odsto). Kako je trećina ispitanika rekla, radni angažman najčešće traje između mesec dana i dva meseca, svaki peti anketirani je radio između dva i tri meseca, a 30 odsto kraće od mesec dana. Ipak, većina ispitanika – njih 60 odsto radilo je prekovremeno tokom angažmana. Za taj rad, više od pola njih bilo je plaćeno po redovnoj ceni sata, a više od šest odsto anketiranih zaradilo je i više od redovne cene radnog sata.

    Ispitanici koji su u protekle dve godine radili neki sezonski posao u Srbiji, uglavnom su zadovoljni svojim dosadanšnjim angažovanjem i poslodavcima. Kako je istraživanje pokazalo, do informacija o ponudi sezonskih poslova u Srbiji, posetioci najčešće dolaze preko svojih prijatelja i poznanika – u čak 75 odsto slučajeva, zatim putem Interneta (54 odsto) i tek na trećem mestu- preko omladisnkih zadruga (29 odsto).

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE