Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Tikveš“ planira da udvostruči promet na srpskom tržištu

    Najstarija makedonska vinarija „Tikveš“ planira da u naredne tri godine udvostruči promet koji ostvaruje u Srbiji, saopšteno je grupi novinara iz Srbije prilikom posete toj vinariji.
     
    U „Tikvešu“ smeštenom u Kavadarcima, u srcu Tikveškog vinogorja, je rečeno da je taj kombinat, po obimu poslovanja, tržišni lider u Makedoniji, dok je u Srbiji na četvrtom mestu, ali prvi kada se radi o uvozu.
     
    Na tržištu Srbije je tokom 2011. prodaja „Tikvešovih“ premium vina nadmašena za 80%, promet klasik (classic) vina povećan je 15%, dok je prodaja „rozea“ bila čak četiri puta veća u odnosu na 2010. godinu. U toj kompaniji ističu da za „Tikveš“, koja je najveća vinarija na Balkanu, Srbija predstavlja glavno regionalno tržište, te je planiran nastavak intenzivnih investicija.
     
    Predsednik Upravnog odbora vinarije „Tikveš“ Svetozar Janevski kazao je novinarima da je Srbija do 2011. bila na nivou „lou ekonomi“ segmenta (low economy) ili jeftinih „tejbl“ (table) vina. To se, međutim, „sada menja zbog toga što se menja percepcija prema „Tikvešu,“ ocenio je Janeski.
     
    Kako je Janevski istakao, „shvatilo se da „Tikveš“ ne proizvodi samo kvalitetna stona vina za male pare,“ već i visokokvalitetna vina po pristupačnim cenama. Janevski je podvukao da vinarija pazi da visokokvalitetna vina kao što je čuvena „bela voda“ ne plasira u regionu po previsokim cenama koje bi bile nedostupne za domaće potrošače, navodeći kao primer da cena tog vina u Sjedinjenim Američkim Državama iznosi 22 USD po boci, a na ovim prostorima od 8,5 do 12 USD.
     
    Janevski je istakao da su za tu vinariju, pored Srbije, najznačajnija tržišta u regionu gde plasira svoje proizvode, Bosna i Hercegovina, Hrvatska i Bugarska, potom slede Holandija i Nemačka.
     
    Vina „Tikveš“ našla su put i do potrošača na zahtevnim tržištima SAD, Rusije, Kine… Vinarija „Tikveš“je vlasnik 1.000 hektara sopstvenih, strogo kontrolisanih zasada od kojih se proizvode vrhunska vina, a kako je ukazao Janevski, “ to nije dovoljno za ono što „Tikveš“ radi i po sadašnjim zahtevima tržišta, ta vinarija „bi trebalo da raste najmanje 15 do 20% godišnje“.
     
    Janevski je naveo da je „Tikveš“ lane proizveo ukupno 12.000 tona vina, i to od 19.000 tona grožđa, od čega je 9.000 tona sa sopstvenih plantaža, a ostatak iz vinograda stalnih kooperanata. Janevski je precizirao da je „Tikveš“ tokom 2011. prodao 11.000 tona vina, a najprodavaniji su bili „vranac““ i „smederevka“, od kvalitetnih vina „šardone“ (chardonnay), „rizling“ i „aleksandrija kuve“ (alexandria cuvee), a pojavio se još jedan segment visokokvalitetnih vina – „teroa“ (terroir).
     
    Vinarija „Tikveš“ osnovana je 1885. godine i najstarijaje vinarija u Makedoniji i širem regionu. Sa 127 godina iskustva „Tikveš“ predstavlja najznačajnijeg tvorca makedonske vinske tradicije, čemu doprinosi i što je smeštena u Tikveškom vinogorju, najvećem i najznačajnijem vinskom regionu u zemlji.
     
    Od 2003. se „Tikveš“ nalazi se u vlasništvu makedonske investicione grupe M6, koju su osnovali članovi Upravnog odbora Skopske pivare. U vinariju je od 2004. do sada uloženo 23 miliona evra. Sada se u „Tikvešu“proizvodi više od 50 vrsta vina u pet segmenata – stona vina, „klasik“, spešl selekšn“ (special selection), „limitid edišn“ (limited edition), „aleksandri akuve“, kao i jedno penušavo vino.
     
    Nedavno je lansirana i nova linija „teroa“ vina koja se svrstavaju u red najkvalitetnijih u regionu i van njega.
     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE