Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Bez naknadne naplate putarine, vozači nezadovoljni

    Putevi Srbije su prinuđeni da od 1. juna ukinu mogućnost naknadnog plaćanja putarine jer je vozači masovno zloupotrebljavaju.

    „Da su izjave (o odbijanju plaćanja putarine) korišćene u skladu sa namenom zbog koje postoje, ne bi ni došlo do njihovog ukidanja“, izjavio je Tanjugu direktor Sektora za naplatu putarine u Javno preduzeću (JP) Putevi Srbije Milenko Caković.

    U tom javnom preduzeću su istakli da mogućnost naknadnog plaćanja putarine najviše zloupotrebljavaju vozači kamiona. Većina vozača automobila su rekli Tanjugu da prvi put čuju da putarina može biti naknadno plaćena. Caković je kazao da su prilikom ulaska na autoput ispred svake naplatne stanice vidno postavljeni saobraćajni znaci koji označavaju uključenje na saobraćajnicu pod naplatom i da će na svim naplatnim stanicama od 1. juna biti pojačano dežurstvo radnika obezbeđenja Puteva Srbije i saobraćajne policije.

    U tom javnom preduzeću kažu da će u slučaju da vozač odbije da plati putarinu inkasant zamoliti tog vozača da se pomeri sa naplatne trake, ali mu neće dozvoliti da prođe naplatnu stanicu. Ukoliko vozač odbije da se pomeri sa trake, biće pozvana saobraćajna policija koja će, u skladu sa propisima i ovlašćenjima, preduzimati odgovarajuće mere.

    Caković je istakao da je u 2011. popunjeno oko 56.000 tzv. izjava o odbijanju plaćanja putarine i da se najveći procenat – oko 81 odsto odnosio na četvrtu kategoriju, odnosno vozače šlepera. Forma izjave datira još od početka 1980-tih i uvedena je kao vid odloženog sredstva plaćanja u slučajevima kada vozači iz opravdanog razloga ostanu bez novca, naveo je direktor u Putevima Srbije.

    „Svi učesnici u saobraćaju imaju izbor da li će koristiti autoput, čija se upotreba plaća, ili će koristiti neki od magistralnih puteva za čije se korišćenje ne plaća naknada“, naglasio je Caković.

    Od 2007. je zabeležen, kako je kazao Caković, značajan porast broja izjava, pošto su vozači raznih transportnih preduzeća počeli da ih zloupotrebljavaju. „Vozači pare koje dobijaju od svojih vlasnika za plaćanje putarine zadržavaju i popunjavajući izjave dodatano zadužuju vlasnike firmi da naknadno preko suda izmiruju dugovanja“, kazao je Caković.
    Direktor Sektora za naplatu putarine je napomenuo da se od 2008. formiranjem Odseka za video nadzor i Odseka za analitiku, uspešno onemoguća vaju i sankcionišu sve vrste malverzacija na autoputevima koje čine kako zaposleni u JP, tako i vozači.

    „Pošto nemaju druge načine izbegavanja plaćanja putarine, nesavesni vozači su pribegli zloupotrebi izjava“, kazao je Caković
    Prethodnih godina je broj tih izjava, uvećavan, a, na primer, u 2007. bilo ih je 5.745. Caković je istakao da su Putevi Srbije pre odluke o ukidanju izjava u više navrata 2011. putem medija upozoravali na pojavu zloupotrebe izjava, ali da se njihov broj nije smanjio.

    Sada kada na naplatnu traku dođu vozači koji žele da im bude izdata izjava o odbijanju plaćanja putarine, inkasant ulazi u proceduru popunjavanja obrasca, koja može trajati i do sat vremena ukoliko je na rampi pojačan saobraćaj, rekao je za Tanjug šef odseka u Sektoru za naplatu putarine za deo od Beograda do Batočine Nikola Milenković. „Uglavnom su to vozači teških kamiona koji ovu mogućnost u većini slučajeva zloupotrebljavaju“, naveo je Milenković.

    On je dodao da se vrlo često dešava da vozači prave gužve parkiranjem svojih vozila u krugu naplatne stanice i vrše pritisak na nadležne radnike da im što pre bude popunjena izjava i time ometaju njihov rad. Većina vozača, međutim, smatra da mogućnost naknadnog plaćanja putarine ne bi trebalo ukidati, kao i da je efikasniji sistem naplate vinjetama, odnosno nalepnicama koje regulišu putarinu, jer se njihovom upotrebom ne stvaraju gužve na autoputu.

    Vozači kamiona, sa druge strane, kažu da ukidanje naknadnog plaćanja putarine nije u redu, jer im se dešava da na putu ostanu bez para i da ne bi bilo u redu da na domak svojih kuća ne mogu da izađu sa autoputa dok ne nađu novac. Oni smatraju da je u slučajevima kada ostanu bez novca pošteno da im se omogući da njihove firme plate naknadno putarinu, kao i da to što Putevi Srbije moraju dugo da čekaju na pare ukoliko neka firma neće da plati, nije njihov problem već države i sudstva.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE