Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Apple potvrdio poziciju najvrednijeg svetskog brenda

    Američki tehnološki div Apple potvrdio je u prošloj godini poziciju najvrednije robne marke u svetu, predvodeći grupu tehnoloških kompanija koje dominiraju među 10 vodećih brendova. Proizvođač IPhonea i iPada povećao je vrednost svog brenda u prošloj godini za 19 odsto, na 183 milijarde dolara ili 37 odsto svoje tržišne kapitalizacije, prema godišnjem istraživanju agencije Millward Brown o vodećim robnim markama i marketingu, objavljenom pod naslovom BrandZ.
     
    Facebook s tržišnom vrednošću od 82 milijarde dolara nakon prošlonedeljne početne javne ponude deonica najbrže je napredovao među vodećih 100, budući da je njegov brend dobio na vrednosti 74 odsto, skočivši na 33,2 milijarde dolara, što ga je svrstalo na 19. mesto.
     
    Čak sedam od 10 najvrednijih brendova pripada tehnološkim kompanijama, osim McDonald’s i Coca-Cole koji su zadržali četvrto odnosno šesto mesto na lestvici. Marlboro je napredovao za jedno mesto i sada je sedmi na lestvici najvrednijih, uprkos kampanjama protiv pušenja u većem delu sveta.
     
    Brendovi u sektoru poslovne tehnologije takođe su zauzeli istaknuta mesta među prvih deset, pa je IBM zamenio mesto s Googleom i sada se nalazi na drugom mestu dok je popularni pretraživač pao na treće mesto. Microsoft je zadržao peto mesto.
     
    Dobar plasman tehnoloških brendova odražava njihovu središnju i transformacijsku ulogu u savremenom životu, konstatuje izvršni direktor Millward Browna Nik Kuper.
     
    „Kada su se pojavili automobili i kada se razvio vazdušni promet, stvorili su osećaj slobode. Sada je red na tehnološkom sektoru da napravi to isto“, kazao je Kuper.
     
    Važnu ulogu igra i takozvana konzumerizacija informatičkih tehnologija, ističe on, pojašnjavajući da su proizvođači poslovnog softvera i hardvera prisiljeni da prihvataju standarde na koje su potrošači navikli u privatnom životu.
     
    „Najsnažniji rast beleže brendovi na područjima koja obeležava izraženo intuitivna prirodna upotreba, te na kojima iskustvo potrošača oblikuje iskustvo među preduzećima a ne obrnuto“, tumači Kuper.
     
    Upozorava pritom da su pojedini tehnološki brendovi ranjivi na negativno javno mnjenje, posebno u osetljivim pitanjima kao što su zaštita privatnosti. Stoga su Facebook i Google već osetili negativne posledice prikupljanja velikih količina privatnih podataka, tumači on.
     
    U Millward Brownu kao polazište u izradi liste najvrednije robne marke uzimaju finansijsku vrednost kompanije ili dela kompanije koji proizvodi brand, u kombinaciji sa sposobnošću marke da stvori lojalnost.
     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE