Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Grk Zorba“ na sceni Sava centra

    Baletski spektakl „Grk Zorba“, biće izveden u četvrtak na Velikoj sceni Sava centra, povodom obeležavanja 150. godišnjice rada novosadskog SNP, najstarijeg profesionalnog teatra u Srba i tri i po decenije rada Sava centra. Možda i ključni, a svakako jedan od bitnih elemenata koji su doveli do vanrednog uspeha ove predstave koja ruši sve rekorde gledanosti, pored popularnosti same muzike – sasvim sigurno je izvanredni Konstantin Kostjukov u naslovnoj roli.
     
    „Grk Zorba“ je od 1994. godine kada je Mikis Teodorakis poklonio autorska prava za izvođenje tog baleta SNP-u, do sada odigran više od stotinu puta, pred više od sto hiljada gledalaca, uvek pred prepunim gledalištem i uz neizbežne ovacije publike.
     
    – „Zorba“ privlači mnogo širi spektar publike od „klasične“ baletske predstave – kaže Kostjukov. – Najpre je tu kultni film i antologijska rola Entonija Kvina, onda naravno divna muzika Teodorakisa, pre svega nama sa ovih prostora omiljeni sirtaki. Dakle, već sam naslov garantuje 50 odsto „formule“ za uspeh. Moram istaći i neverovatnu posvećenost kompletnog ansambla SNP i autorskog tima, počev od Teodorakisa preko koreografa Krunoslava Simića, njegove supruge Gordane koja je odigrala glavnu žensku rolu u svih dosadašnjih stotinak predstava, a kojoj će ovo biti oproštajno izvođenje.
     
    Kostjukov ne zaboravlja da podseti kako je u teškim devedesetim svaki učesnik produkcije pokazao neverovatnu energiju i želju da od sebe pruži maksimum.
     
    – Možda je neskromno reći, ali tu je i moj doprinos, jer smo Simić i ja postavku malo promenili, obogatili, uskladili je sa mojim temperamentom i senzibilitetom. To je bila poslednja, ali važna kap u celoj priči. Dopunili smo tu čašu i zapečatili priču o izuzetnoj, hit predstavi koja do danas puni sale.
     
    Umetnik čija su dva uzora na počecima karijere bili Miša Barišnjikov i Vladimir Vasiljev, još ne namerava da se penzioniše. Premda se od ranije okušao kao koreograf, a od prošle godine posvećen je i pedagoškom radu u školi koju vodi pri Centru lepih umetnosti „Gvarnerijus“, Konstantin veruje da još ima šta da ponudi publici – koja ga i dalje, čini se, nesmanjeno voli.
     
    – Trenutno uz „Zorbu“ igram samo u „Kraljici Margo“ ali nikad se ne zna, možda se pojavi koreograf koji će baš Kostjukova videti u nekoj novoj ulozi – navodi ovaj umetnik. On priznaje da se u Beogradu neretko osećao kao istinska zvezda – ne zbog samog tretmana baletskih igrača u zemlji u kojoj je odnos prema ovoj umetnosti i dalje prilično primitivan, već upravo zbog velike ljubavi i pažnje kojima ga je obasipala publika.
     
    Prošle godine Kostjukov je gostovao u Kini, i doživeo veliki uspeh sa obnovom baletske predstave „Orfej u podzemlju“ u produkciji „Madlenijanuma“.
     
    – Balet inspirisan pesmama Branka Miljkovića u koreografiji Krunoslava Simića, odlično je prošao u Kini, gde ga je publika prihvatila i sjajno shvatila – navodi Konstantin. – Predstava im je pobudila pažnju i zbog toga što je igramo sa maskama, a to je blisko kostimiranju u klasičnom kineskom pozorištu. Publika je, zahvaljujući simultanom prevodu mogla da prati i misli Branka Miljkovića, koje su naišle na sjajan odjek. 

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE