Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Na koji način se kupuju automobili u Srbiji?

    Prosečni srpski vozači kupuju, po pravilu, automobile sa najmanje opreme. Kupcu sa Zapada bezbednost je na prvom mestu, a našem – cena vozila.
     
    Nije svejedno da li vam se auto sa 100 na sat zaustavlja za metar kraće ili duže, da li se vazdušni jastuk otvara za hiljaditi deo sekunde brže ili sporije.
     
    Na Zapadu, pa i u velikom delu „ostatka sveta“, bezbednost automobila, uz ekološku stranu, nešto je što primarno odlučuje  koji ćete automobil kupiti. Istraživanja kažu da je cena automobila tek na trećem mestu prilikom „vaganja“ kod prosečnog kupca automobila u Evropi (a tu se prvenstveno misli na Nemce, Francuze, Engleze, Italijane…).
     
    Pri tome i vlasti tih, razvijenih država, strogim propisima nameću proizvođačima takve bezbednosne standarde, da kupac, hteo – ne hteo, mora od marta ove godine, na primer, da kupi vozilo sa ESP sistemom (elektronska kontrola stabilnosti). Jednostavno, nije dozvoljena prodaja kola koja nemaju taj sistem.  Ko nema dovoljno novca, kupuje polovan auto, ali plaća skuplje osiguranje, registraciju ili ide peške.
     
    Kod nas, i dalje se u oglasima dilera koji nude, doduše, sve jeftinije automobile , naglašava da vozilo ima klimu , ABS i vazdušni jastuk za suvozača,… Ali samo kod nas na spisku dodatne opreme su ABS, vazdušni jastuk, ESP, pa čak i nasloni za glavu na zadnjim sedištima.
     
     
    – Analizirajući šta naručuju kupci, došli smo do zanimljivog zaključka – kaže Miša Nikolić, prvi čovek Auto kuće „Voždovac“, koja prodaje vozila iz programa „Fijata“, „Renoa“, „Dačije“ i „Lade“. – Ili se kupuju samo osnovni modeli, ili oni – najopremljeniji.
     
    Jasno je, kaže Nikolić, da oni koji nemaju para kupuju što jeftiniji automobil, ne interesuje ih broj jastuka, zavesica, ABS, EDB, i oni su nažalost u većini. Ali, oni koji imaju novca em kupuju skuplje modele, em traže kompletnu opremu. Pri tome su razlike u ceni automobila sa „dodatnom“ opremom ili bez nje, bar kod nas, vrlo visoke.
     
    – Po mom mišljenju, automobile nikako ne bi trebalo kupovati bez klime i ABS sistema. Jer, vazdušni jastuci, servo, maglenke su već nešto što se podrazumeva – kaže Nikolić. – Jednostavno, ljudi često i iz neznanja, ne samo zbog nedostaka novca, misle da im nešto od bezbednosnih sistema ne treba.
     
    A, tu je na potezu država. Zakonska regulativa mora da prati najsavremenija tehnološka rešenja vezana za bezbednost. Pritom, tržište vrlo brzo „reguliše“ cenu.
     
    U zemlji u kojoj vas nadležni ministar, mimo zakona, „savetuje“ da zimi stavljate zimske gume samo na pogonske točkove, teško je ubediti ljude i da im je vezivanje pojaseva neophodno – kaže Dragan Simić, višestruki šampion Srbije u automobilizmu. On navodi da je, na primer, sa ABS sistemom zaustavni put vozila, u lošim vremenskim uslovima, kraći i za desetak metara.
    – Sistemi ESP, EDB, odnosno elektronska distribucija sile kočenja, jednostavno ispravljaju greške vozača. Razlika u ceni je, ipak, za prosečnog srpskog vozača sa platom od 400 evra, i dalje poprilično velika, pa nažalost ljudi kupuju „ogoljene“ automobile – kaže Simić. Niko se ne pita, kaže naš šampion, zašto su kod nas pojedini automobili jeftiniji nego u Namačkoj, na primer.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE