Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Bar jednom godišnje proveravati kvalitet goriva na pumpama

    Srbija bi do kraja godine mogla dobiti prvi pravi monitoring za kontrolu kvaliteta goriva kako bi vozači znali kakav je kvalitet goriva koje toče u svoje automobile, najavila je načelnik u Sektoru za naftu i gas u Ministarstvu infrastrukture i energetike Snežana Ristić.

    Konsultant za monitoring u Srbiji predložio je da bi u našoj zemlji godišnje moglo da se uradi oko 450 kontrola benzina i dizela, a u opremu bi trebalo uložiti između 800.000 i 950.000 evra, dok bi naknada za uzorkovanje iznosila oko 150.000 evra, istakla je Ristić na skupu Nacionalnog naftnog komiteta Srbije.

    Ukoliko bi se monitoring sprovodio u cilju ekološke zaštite, odnosno smanjenja ugljen dioksida u vazduhu, godišnje bi se uzimalo 3.500 uzoraka goriva što iziskuje još veće investicije i mnogo veću naknadu za ispitivanje kvaliteta, rekla je ona i dodala da je i dalje nerešeno pitanje ko će u Srbiji finansirati kontrolu kvaliteta.

    Pošto Srbija nema svoju državnu laboratoriju za kontrolu kvaliteta goriva, konsultant je predložio da se iskoriste postojeći kapaciteti, ali i da se ide i na otvaranje novih laboratorija i obezbeđivanje neophodnih sredstava koje treba uložiti u taj posao na koji nas obavezuju i propisi Evropske unije.

    Konsultant je na osnovu broja pumpi u Srbiji predložio širu proveru kvaliteta goriva i to tako što bi se svaka pumpa bar jednom godišnje kontrolisala i kada su u pitanju benzini i dizeli, što bi bilo oko 3.000 uzoraka.

    Markiranjem 40 miliona litara goriva koje je u Srbiji rađeno u periodu od 15. novembra 2010. do 15. novembra 2011., a kojim se kontrolisalo gorivo u skladištima, rezervoarima, baržama, pumpama, utvrđeno je da su svi kontrolisani derivati bili odgovarajućeg kvaliteta, rekao je pomoćnik ministra za infrastrukturu i energetiku Zoran Filipović.

    Predstavljajući iskustva kontrole kvaliteta goriva u Belgiji, Holandiji i Rumuniji, Nik Kloster iz „Interekta“, jedne od vodećih kompanija u toj oblasti, rekao je da bez obzira na to što je tokom kontrola bilo slučajeva da uzorkovano gorivo ne odgovara propisanim standardima, ne zna slučaj da je i jedan prometnik završio na sudu.

    Kako bi bili kažnjeni oni koji su „varali“ vozače i točili im gorivo koje ne zadovoljava evropski standard kvaliteta novine su objavljivale imena pumpi na kojima ne treba točiti što je u velikoj meri uticalo na pad prometa goriva, a što je bila najveća kazna za prometnike, rekao je Kloster.

    Najstrože kazne su išle dotle da su pojedincima zatvarana pumpe privremeno ili trajno, kazao je Kloster.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE