Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Oboleli od raka retko se žale na lečenje

    Mnogi pacijenti oboleli od raka imaju probleme tokom tretmana na koje se nikad ne požale doktoru koga smatraju odgovornim ili medicinskoj ustanovi u kojoj borave, ukazuje američka studija obavljena na Univerzitetu u Masačusetsu.
     
    Više nego svaki peti od oko 400 anketiranih pacijenata obolelih od raka dojke ili debelog creva je izjavio kako nešto, što se moglo sprečiti, nije bilo kako treba tokom njihovog tretmana, prenosi Reuters.
     
    To nešto je moglo da im nanese, ili im je nanelo, fizičku ili psihičku štetu.
     
    Tri četvrtine nezadovoljnih se požalilo na problem komunikacije s lekarom, na primer da nisu dobili dovoljno informacija ili su dobili netačne informacije o svojoj bolesti. Primera radi, nekima nisu izložene sve opcije lečenja, dok je drugima rečeno da će njihov kancer imati siguran smrtni ishod, a kasnije su testovi pokazali da je bolest izlečiva.
     
    Dosta anketiranih pacijenata se požalilo da je nešto zakazalo u samom lečenju, na primer da prva operacije nije dobro obavljena, pa su bile nužne dodatne intervencije, ili da je došlo do infekcije ili kašnjenja u dijagnozi i lečenju.
     
    Gotovo svi pacijenti koji su imali pritužbe na tretman su izjavili da su zbog toga doživljavali bes, strah ili očajanje, a neki su prijavili i fizičke bolove i potrebu za dopunskim lečenjem.
     
    Ipak samo trećina nezadovoljnika je o uzroku svog nezadovoljstva razgovarala s lekarom ili drugim medicinskim radnikom koga su smatrali odgovornim, a samo je desetak anketiranih prijavilo problem bolničkoj administraciji.
     
    Razlog je što nisu želeli da kvare odnos s lekarom od koga zavise ili su smatrali da treba svu energiju da usmere na napore da se izbore s bolešću.
     
    Tim sa Masačusetskog univerziteta ipak savetuje da se oboleli od raka požale na probleme u lečenju jer bi tako možda saznali da su takvi problemi tipični ili da nisu mogli da budu sprečeni.
     
    I bolnice bi mogle da pomognu nezadovoljnim pacijentima tako što bi ih unapred obavestile kome tačno treba da se obrate sa svojim pritužbama.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE