Frušku Goru probija koncesija

Putevi Srbije planiraju da četiri saobraćajnice u Srbiji, uključujući i tunel ispod Fruške Gore, budu finansirane kroz projekte javno-privatnog partnerstva.
 
Na predloženoj listi je deonica Novi Sad – Ruma i tunel ispod Fruške gore s alternativnim modelom naplate putarine – za celu deonicu ili samo za tunel, zatim deonica Ruma–Šabac s izgradnjom novog mosta na Savi u zoni tog grada. Na spisku su i autoput Bubanj Potok – Pančevo s mostom preko Dunava, takođe s mogućnošću naplate putarine celom deonicom ili samo za prelazak preko mosta, te deonice Pojate–Preljina kao dela budućeg autoputa Beograd – južni Jadran.
 
Ministar za infrastrukturu i energetku Milutin Mrkonjić kaže da bi koncesija dobrodošla jer bi rasteretila budžet. Do sada je iz domaćih para izgrađena tek prva deonica autoputa prema moru, od Uba do Lajkovca, duga 12,5 kilometara – što su radile naše firme predvođene Putevima Užice, kreditom iz Azerbejdžana će se graditi druga, od Ljiga do Preljine, duga 42 kilometra, a radovi bi, po najavi ministra Mrkonjića, trebalo da počnu 20. aprila. Radiće azerbejdžanska firma Azvirt i domaći konzorcijum s Energoprojektom na čelu. 

Preostale deonice bi se, kako sada stvari stoje, ponudile u koncesiju, ali treba videti zakonske okvire. Mrkonjić podseća na to da je za koncesiju neophodan i tender jer nije reč o međudržavnom sporazumu, kao što je slučaj s Azerbejdžanom. A u koncesiju se Srbija više ne sme zaleteti, poučena lošim iskustvom s propalom koncesijom Horgoš–Požega koja je na sudu. Zato će se eventualno davanje nove najverovatnije ostaviti budućoj vladi, koja bi imala dovoljno vremena da odvagne odluku.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE