Uskršnja trpeza 50 odsto skuplja

Za pripremu uskršnjeg ručka za četvoročlanu porodicu, pokazuje računica, ove godine treba izdvojiti oko 7.500 dinara. To je za oko 50 odsto više nego lane.
 
Troškovi pripreme praznične trpeze koju čine predjelo, farbana jaja, supa, salata, sarmice od zelja, jagnjeće pečenje sa krompirom, torta, kolači i piće, za jednu četvoročlanu porodicu 2011. bili su oko 5.000 dinara. Zbog brojnih poskupljenja hrane i pića koji su beleženi u proteklih godinu dana, za ovakav uskršnji ručak danas je potrebno izdvojiti oko 2.500 dinara više.
 
Naime, ovog Uskrsa za predjelo (pečenica, suvi vrat, čajna kobasica, tvrdi i feta sir) i 30 komada farbanih jaja treba izdvojiti oko 1.400 dinara. Namirnice za domaću juneću supu i dvadesetak sarmica od zelja koštaju oko 1.000 dinara, za jagnjetinu sa krompirom koja će se peći u rerni potrebno je oko 1.150 dinara, a za različite salate oko 250 dinara.  Tome treba dodati i materijal za pripremu torte i kolača koji košta oko 2.500 dinara, kao i kafu i pića (vino, sokovi, pivo, kisela voda) za koje je potrebno oko 1.250 dinara. 

U odnosu na lane, najviše su poskupela jaja. Pakovanje od 10 komada pred prošli Uskrs koštalo je do 121 dinar, a danas za 10 jaja treba izdvojiti i do 237,99 dinara. Za nešto više od 48 odsto skuplja je i sveža jagnjetina. Kilogram ovog mesa lane je u radnjama koštao od 369,90 dinara, dok danas njegova cena iznosi od 548,99 dinara za kilogram. Jedini pad cena zabeležen je kod krompira, koji je skoro upola jeftiniji nego lane. 

Ova poskupljenja, međutim, statistika ne prikazuje. Ekonomista Aleksandar Stevanović kaže da statisitika pokazuje opšti rast cena i da ona inače ne uključuje sezonska pomeranja, kako što se sada dešava sa cenom jaja. 

„Da li će ovo poskupljenje jaja biti trajno, znaćemo na leto ili na jesen. Ukoliko se ispostavi da je ono bilo sezonsko, statistika ga neće obuhvatiti, ali hoće novčanik građana“, kaže Stevanović. 

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE