Početak konačnog kraja Opela?

 

Radnici Opela u Bohumu protive se smanjenju proizvodnje i zatvaranju postrojenja. Međutim, menadžeri ne vide nikakvu alternativu za opstanak postrojenja.


Radnici smatraju da je jedina šansa za opstanak njihovih radnih mesta mogućnost da koncern ubuduće ne proizvodi samo za evropsko tržište nego da se otvori za svet. Savet zaposlenih i radnici su na sastanku u subotu optužili menadžment Opela i matičnu kompaniju General Motors da snose krivicu za neuspeh u poslovanju.

Rajner Einenkel, predsednik Proizvodnog saveta radnika, je radnicima (2.500 njih) poručio da još uvek nisu predstavljena prava rešenja za prevazilaženje trenutnog stanja. Takođe je naglasio da prve predloge očekuje narednih dana.

Stručnjaci su izračunali da General Motors mora da zatvori sedam pogona, kako bi kompenzovao višak kapaciteta na evropskom tržištu. Prošle godine je u zapadnoj Evropi prodato je 12,8 miliona automobila. A prognoze za 2012. kreću se oko 12 miliona. General Motors je do sada oklevao da proširi prodaju vozila izvan evropskih granica, što je zahtev radnika.

„Opel mora izaći iz svog dvorišta“, poručuju iz Bohuma. 

Izvozom automobila van evropskih granica Opel bi godišnje mogao da proizvede 150 hiljada automobila više nego što je to sada slučaj. Proizvodnja samo za oslabljeno evropsko tržište nije dovoljna, kaže Einenkel. Pored toga, GM bi mogao u Evropi proizvoditi Chevrolet za evropsko tržište. U pogonu u Bohumu moglo bi da se proizvede 40 hiljada modela Chevrolet Orlanda.

Osim toga, ne beleži samo Opel pad prodaje u Evropi. U tekućoj godini i Ford je takođe suočen sa lošom prodajom na evropskom tržištu, kaže Einenkel.

Opelovi menadžeri, prema izveštaju u časopisu „Business Week“, očekuju zatvaranje pogona i smanjenje proizvodnje u slučaju da se situacija s prodajom bitno ne poboljša. Osim toga, General Motors želi da sarađuje i sa francuskim proizvođačem automobila Peugeot-Citroen, što povećava pritisak na ostale pogone. 

 

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE