Pri kraju pregovori o prodaji Jata

Vlada Srbije privodi kraju razgovore o prodaji Jata srpskim biznismenima Miroslavu Miškoviću, Miodragu Kostiću i Miroslavu Bogićeviću.
 
Izvor lista Blic tvrdi da bi dogovor sa vlasnicima Delte, MK grupe, odnosno Farmakoma, trebalo da bude postignut u narednih mesec i po dana.
 
On ističe da razgovore sa vlastima vode Mišković i Kostić, koji će na kraju sesti i sa Bogićevićem da se dogovore o visini novca koji bi uložili u Jat. Od 25 miliona evra, koliko bi iznosila ukupna investicija, za sada bi Mišković i Kostić dali najviše. Izvor Blica” tvrdi, međutim, da Bogićević želi jednaka upravljačka prava, te da će polovinu nacionalnog avio-prevoznika najverovatnije podeliti na ravne časti.

U razgovorima s Vladom dogovoreno je da država zadrži 50 odsto vlasništva nacionalnog avio-prevoznika, tako što će obezbediti opremu vrednu 25 miliona evra. Toliko bi u kešu uložili biznismeni.
 
Lista potencijalnih akcionara prvobitno je bila i šira uključivala je i Branislava Grujića, vlasnika građevinske firme Farman i Gorana Perčevića, rukovodioca Interkomerca, ali se sada krug suzio na najmoćnije privrednike u zemlji.
 
Trenutno se radi na modelu koji bi mogao da funkcioniše. Detalji i dalje nisu strogo definisani, ali ideja postoji – novi vlasnici bi pokušali da dogovore nabavku tri nova aviona, smanjili bi broj radnika sa 1.200 na 400, preuzeli bi i sedam aviona od starog Jata. Ocena je da bi kompanija poslovala bez profita najmanje tri godine.
 
Jat je u 2010. ostvario gubitak od 3,8 milijardi dinara. Minus od 7,8 milijardi dinara imali su i 2008. godine kada su zapošljavali blizu 2.000 radnika. Pored nerešenog pitanja nabavke novih letelica, Jat će u ovoj godini morati dodatno da brine i zbog porasta troškova, sa kojima se suočavaju sve svetske kompanije.Samo u toku 2011. godine, Jat je imao povećanje troška za gorivo od 12 miliona evra, a cene nastavljaju da rastu. Najveći deo povećanja tog troška je kompenzovan povećanjem prihoda koji je u 2011. iznosio osam odsto.
 
Ekonomski stručnjaci smatraju da cena goriva svakako jeste nešto što će dodatno pogoršati ionako lošu finansijsku situaciju u ovoj kompaniji. „Nažalost, sudbina Jata je uvek više zavisila od volje Vlade da ima nacionalnu kompaniju, nego od finansijske situacije u avio-industriji. Ono što brine velike kompanije, ne brine Jat, ali će visoka cena goriva svakako još doprineti negativnom poslovanju kompanije“, kaže ekonomista Boško Mijatović.
 
 

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE