
Mobilne tehnologije uvećavaju potrebu za vestima
Nove tehnologije poput mobilnih telefona i tablet računara povećavaju potrebu javnosti za vestima, ali ostaje nejasno da li će mediji od toga imati koristi, navodi se u studiji Projekta za izuzetnost u novinarstvu „Pew Research Center“.
U svom godišnjem izveštaju o medijima „Pew Research Center“ iznosi ohrabrujući podatak da 27 odsto Amerikanaca navodi da vesti dobija preko smartfonova ili tablet računara.
Ljudi koji na tabletima čitaju vesti, više su povezani s tradicionalnim medijima, pošto čitaju duže članke i duže ostaju na sajtovima s vestima, nego oni koji koriste telefone ili desktop računare, rekao je direktor Projekta za izuzetnost u novinarstvu Tom Rozental. On je naveo da mnogi vlasnici tablet računara imaju običaj da pred spavanje provere šta će sutradan izaći u novinama.
Broj poseta isključivo sajtovima s vestima u 2011. godini skočio je za 17 odsto, u odnosu na prethodnu godinu, što je slično povećanju i 2010. u odnosu na 2009, piše u izveštaju.
„Potražnja za konvencionalnim novinarstvom opstaje i na neki način čak i raste“, rekao je Rozental, navodeći da to mnogi nisu predviđali.
Ipak, tehnološke kompanije su bolje pripremljene od medijskih za oglašavanje na internetu. Pet takvih kompanija – „Microsoft“, „Google“, „Facebook“, AOL i „Yahoo“ odnelo je 68 odsto prihoda od oglašavanja na internetu u 2011.
Medijske kompanije nisu u stanju da obezbede specifične informacije za potrošače, kako to očekuju „digitalni“ oglašivači, a nisu ni dovoljno agresivne u toj oblasti, ocenio je medijski kritičar Džef Džarvis.
Rozental je rekao i da postoji trend saradnje tehnoloških organizacija s medijskim kompanijama – Yahoo je postigao dogovor da prenosi izveštaje za „ABC News“, „YouTube“ je pokrenuo kanale za emitovanje programa od kojih jednim rukovodi Tompson Rojters, dok je „The Washington Post“ pokrenuo sajt dostupan preko „Facebook“-a.
U izveštaju se navodi da je sve više vesti na društvenim mrežama, preko ljudi koji ih preporučuju na Facebook-u ili Twitteru. Ipak, samo devet odsto odraslih kaže da redovno prati te preporuke, dok 36 odsto kaže da ide direktno na sajtove medija.