
Nestle prvi veliki proizvođač čiji proizvodi nemaju veštačke dodatke
Nestle je prvi veliki proizvođač koji je izbacio veštačke boje, ukuse i konzervanse iz svoje kompletne ponude, a da bi to uradili morali su da promene recepte za 79 proizvoda.
Crunch bar poslednji je proizvod s kojim je to napravljeno otkako se Nestle pre šest godina upustio u taj hvalevredni poduhvat. Ukupno je više od 80 dodataka zamenjeno prirodnim sastojcima poput šargarepe, rotkvice, hibiskusa, limuna i sl.
I mnoge druge kompanije ubrzano odbacuju veštačke dodatke iz svojih proizvoda, posebno onih namenjenih deci, piše Daily Mail, a prenosi Jutarnji.hr.
Inače, ova, britanski dnevnik prvi je, još 2005., upozorio na upotrebu sumnjivih boja u proizvodima poput Smartiesa. Istraživači su, pak, ustanovili da i posve zdrava deca postaju hiperaktivna kada jedu slatkiše, kolače, čak i neke lekove ili piju sokove u kojima se nalazi mešavina raznih veštačkih dodataka.
Izvršni direktor Nestlé Confectionery u Britaniji Dejvid Reni, kaže kako je ta kompanija napravila veliki iskorak. „Da bismo to postigli naša je kompanija s dobavljačima radila vrlo intenzivno. Cilj je bio zameniti veštačke dodatke prirodnima tako da osiguramo isti kvalitet i ukus svih naših proizvoda,“ kaže Reni.
Inače, Nestle je ustanovio da čak 74 posto ljudi koji kupuju slatkiše traže prirodne proizvode. Sally Bunday iz grupe za podršku hiperaktivnoj deci, kaže da je više nego dovoljno dokaza koji upućuju na to da veštački dodaci imaju nepovoljne učinke na zdravlje i ponašanje dece.