
„30 ispod 30“, Teodora Adamović: Ne posmatraj – menjaj!
„Radi ono što te vozi!” – moto je kojim Teodora Adamović vodi svaki svoj projekat i tim. Iskustvo u digitalnim kampanjama, radu sa ljudima i organizaciji događaja pretočila je danas u ulogu Marketing & Catalog Specialista u Srivisu, gde gradi strategije za HoReCa sektor i unapređuje korisničko iskustvo kroz digitalne kanale. Veruje u ljude, autentičnost i male rituale koji čuvaju energiju, a najvećim uspehom smatra to što aktivno stvara promene upravo ovde – u Srbiji.
- Šta je bio vaš lični okidač da se upustite u karijeru kojom se danas bavite?
Moj profesionalni put bio je sve samo ne očekivan i, definitivno, nije išao u smeru koji sam zamišljala dok sam bila pri kraju osnovnih studija na Fakultetu političkih nauka. Verovala sam da će moj radni angažman biti direktno vezan za ono što sam formalno učila. Prvu poziciju, koja je delom i definisala pravac moje karijere, dobila sam u marketinškom sektoru kompanije Wolt, a pre toga sam se okušala u radu sa nevladinim organizacijama i u korporativnim strukturama. Upravo ta širina iskustava pomogla mi je da bolje razumem sebe – šta me pokreće, gde najviše doprinosim i u čemu istinski uživam. Nakon kratkog angažmana u agenciji, došla sam u kompaniju Sirvis, koja je za mene označila prekretnicu, gde sam konačno imala priliku da spojim sve ono što me interesuje i u čemu sam dobra: komunikacija, marketing, razumevanje digitalnih tokova i rad na razvoju aplikacija. Danas imam osećaj da sam tačno tamo gde treba da budem – i to je neprocenjivo.
- Šta vas danas najviše pokreće na poslu?
Ljudi. Za mene je to uvek i iznova najjači pokretač. Tim koji funkcioniše otvoreno, u kojem postoji međusobno poverenje, gde se sve informacije i ideje predstavljaju jasno i iskreno – bez ulepšavanja i zadrški – uvek daje najbolje rezultate. Takvo okruženje donosi ne samo profesionalni rast već i onu dobru energiju koja vas nosi kroz izazove. Kada među ljudima postoji podrška, ideje se brže rađaju, lakše se testiraju i hrabrije se sprovode. Zato za mene prostor, kancelarija ili lokacija nisu odlučujući – razliku uvek prave ljudi.
- Kako održavate motivaciju i energiju u svetu koji se stalno menja i u trenucima kada stvari ne idu po planu?
Iz prethodnog iskustva u industriji organizacije događaja naučila sam jednu važnu lekciju – ništa nikad ne ide savršeno po planu, zato uvek moraš imati plan B (a često i plan C). Ponekad je najbolja odluka da se ne forsira rešenje odmah, već da se napravi korak unazad – udahne, sačeka i tek onda deluje.
Moju motivaciju održavaju ciljevi koje sebi postavljam, kako profesionalni tako i lični. Verujem da je važno sačuvati balans – da posao ne sme pojesti ono autentično u nama. Zato vrlo vodim računa o svakodnevnim ritualima koji mi pomažu da ostanem stabilna: jutarnji trening, zdrav obrok ili večernja šetnja. To su mali, ali ključni načini da sačuvam energiju i ostanem povezana sa sobom i kad je dan turbulentan.
- Koji izazov vas je najviše izbacio iz zone komfora i kako ste ga savladali?
Jedan od najizazovnijih perioda bio je trenutak kada sam tokom rada u agenciji intenzivno tražila novu poziciju. Tokom četiri meseca prolazila sam kroz selekcione procese, davala sve od sebe na intervjuima – i dobijala negativne odgovore. Iskreno, to je bio prvi put da sam ozbiljno posumnjala u sebe. Međutim, to je bio trenutak ličnog rasta – naučila sam da neuspeh ne znači kraj, već da svako „ne”, u stvari, pravi prostor za pravo „da”. Svima onima koji prolaze kroz sličan period želim da kažem: držite se, čeka vas nešto baš dobro!
- Da li biste izdvojili neku osobu ili neki trenutak iz svoje karijere koji je bio presudan za vaš dalji razvoj?
Imam ih više – i znam da će se, čitajući ovo, prepoznati. U svakom profesionalnom okruženju – bilo na fakultetu, tokom praksi ili u firmama u kojima sam radila – postojala je barem jedna osoba koja je u meni prepoznala nešto što ni ja u tom trenutku, možda, nisam videla. To su bili ljudi koji su mi davali slobodu, ali i iskreno ukazivali na greške. Njihovo poverenje mi je pomoglo da razvijem samopouzdanje, a njihova kritika me je naučila da budem bolja. Mentori su za mene uvek bili ključni deo napretka i zbog toga danas pokušavam da i sama budem podrška drugima – onako kako su oni bili meni.
- Na koje dostignuće ste najponosniji u svom poslovnom putu?
Najponosnija sam na to što sam u okviru Sirvisa učestvovala u postavljanju ključnih smernica za način rada na našoj aplikaciji – kako da prioritet bude korisničko iskustvo, koje funkcionalnosti su neophodne i koja je dinamika rada optimalna za brze, ali kvalitetne isporuke.
Pored toga, posebno mi je važno to što sam učestvovala u oblikovanju timske kulture – u podizanju standarda komunikacije, uvođenju strukture i uspostavljanju osnovnih principa koji čine da tim ne samo funkcioniše već se i razvija.
To nije „veliko” dostignuće koje se meri nagradama ili brojevima, ali jeste ono koje menja svakodnevicu – i ono što daje dugoročne rezultate.
- Kako vidite svoju karijeru za pet godina i šta biste voleli da promenite u industriji kojoj pripadate?
Volela bih da nastavim da rastem unutar Sirvisa, ali na poziciji koja bi mi omogućila da radim sa timovima iz različitih zemalja – da prenosim znanje, pomažem u razvoju regionalnih strategija i zajedno sa kolegama gradim snažan i konzistentan brend.
Industrija u kojoj radimo još uvek je u početnoj fazi, posebno kada govorimo o digitalizaciji HoReCa sektora u Srbiji. Moj cilj je da u narednih pet godina učestvujem u njegovoj digitalnoj transformaciji od najmanje 60 posto. Pored toga, želim da nastavim da razvijam svoj privatni projekat – organizaciju događaja, jer je to nešto što me zaista „vozi” i pokreće iznutra. Moj moto je: „Radi ono što te vozi!” Smatram da svako treba da ima bar jednu stvar koju radi iz strasti – jer nas upravo ti projekti drže kreativnim, motivisanim i povezanim sa sobom.
- Zašto ste odlučili da ostanete i radite u Srbiji?
Odluka da ostanem nije bila posledica nedostatka prilika u inostranstvu – naprotiv. Imala sam ponude, ali sam svesno odabrala da ostanem. Verujem da kvalitet i šansa ne postoje samo u već izgrađenim sistemima. Odabrala sam da budem deo stvaranja – da ne budem posmatrač, već aktivni učesnik promena. Srbija je moj dom i verujem da se vrednost može graditi i ovde – ako postoje volja, strpljenje i želja da se stvari menjaju iznutra.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife
Foto: Stefan Jovanović, Zoran Rašić / BIZLife