
„30 ispod 30“, Marija Urošević: Kada kvalitet vodi, granice nestaju
Verujući da istrajnost i jasna vizija mogu da se isplate i u domaćem poslovnom okruženju, Marija Urošević već četiri godine gradi karijeru u marketingu, a trenutno u Yuhoru radi na poziciji brend menadžerke. Odrasla i školovana u Beogradu, završila je Prvu ekonomsku školu i Ekonomski fakultet, smer Trgovinski menadžment i marketing. U marketing je zakoračila još u srednjoj školi, a danas je njena svakodnevna motivacija da analitikom, kreativnošću i jasnom strategijom gradi proizvode i poruke koje potrošači prepoznaju i kojima veruju.
- Šta je bio vaš lični okidač da se upustite u karijeru kojom se danas bavite?
Od trenutka kada sam se prvi put susrela s marketingom, kao predmetom u srednjoj školi, shvatila sam da je moja sfera interesovanja usmerena upravo ka toj oblasti ekonomije. Razumevanje potrošača, razvijanje proizvoda iz ugla marketinga, praćenje tržišnih potreba i celokupna analiza poslovnog okruženja na kome poslujemo – oblasti su koje su me privukle da zakoračim u taj svet, kom sam godinama predano posvećena. Uvidevši svoju ljubav prema marketingu, mogu slobodno reći da je moj lični okidač za karijeru koju danas gradim upravo prevelika želja da budem deo nekog brenda sa kojim ću živeti i ploviti na tržištu.
- Šta vas danas najviše pokreće na poslu?
Najbitniji pokretač iz dana u dan jeste želja da svakim svojim angažmanom mogu doprineti nečemu većem, što može uticati na rast i razvoj brenda koji ljudi prepoznaju i vole. Pokreće me celokupan proces u kome kreativnost i analiza idu ruku pod ruku, pri čemu svaki novi izazov kreira priliku za napredak. Posebno me inspiriše kada vidim kako strateške odluke, inovativna rešenja i stalno praćenje okruženja stvaraju ključnu prednost i razliku na tržištu. FMCG sektor zahteva stalnu agilnost i fokusiranost na brze promene, što direktno utiče na pronalaženje najboljih kreativnih rešenja kroz marketing. Upravo ta neprekidna energija stvara motivaciju i održava moj svakodnevni rad i inspiraciju.
- Koji izazov vas je najviše izbacio iz zone komfora i kako ste ga savladali?
Mislim da se svako od nas bar jednom zatekao u situaciji da ispred sebe vidi zid, oseća nemoć i postavlja sebi milion pitanja kako dalje i kako prevazići poslovnu prepreku. Postoje situacije koje me izbace iz zone komfora, posebno kada nisam odmah sigurna koje je pravo rešenje. Obično tada ulazim u dublju analizu i počinjem da odgovaram na svoja pitanja, korak po korak. To mi se dešava u situacijama kada treba da preuzmem projekat sa vrlo kratkim rokovima i velikim očekivanjima. Tada shvatam koliko je važno sačuvati prisebnost, fokusirati se na konkretne korake za pronalaženje rešenja, pri čemu je operativna spretnost zaista ključna. Rešenje je često bliže nego što mislimo, potrebno je samo malo posvećenosti i strpljenja.
Želela bih da naglasim koliko je važno imati pored sebe dobar i podržavajući tim, ali i nadređenog koji zna kako da motiviše, ohrabri i inspiriše svojim primerom, jer je uvek najteže održati motivaciju u vremenski izazovnim i kompleksnim poslovnim situacijama.
- Kako vidite svoju karijeru za pet godina i šta biste voleli da promenite u industriji kojoj pripadate?
Moja poslovna vizija za narednih pet godina usmerena je isključivo na usavršavanje i rast u oblasti marketinga, konkretno kroz mnogobrojne procese brend menadžmenta i trgovinskog marketinga. Takođe, sebe vidim kao uspešnu ženu sa ispunjenim karijernim ciljevima koja neprestano proširuje svoje znanje i aktivno prati nove trendove u industriji kako bi efikasno doprinosila modernizaciji brenda.
Industrija mesnih proizvoda ima velike potencijale u različitim segmentima poslovanja, ali smatram da bi se trebalo više usmeriti na edukaciju potrošača o kvalitetu, poreklu i održivosti proizvoda. Nova komunikaciona strategija Yuhora, uz slogan „Neka te kvalitet vodi”, jasno ističe koliko je važno praviti pažljive izbore u svakodnevnom životu – bilo da je reč o hrani ili drugim životnim situacijama.
Zato ne zaboravite: neka vas kvalitet vodi!
- Zašto ste odlučili da ostanete i radite u Srbiji?
Nikada nisam sanjala o odlasku iz zemlje u kojoj sam rođena, prvenstveno jer sam vezana za porodicu i prijatelje, ali i zato što čvrsto verujem da svako ko je istrajan, ambiciozan i ima jasnu viziju može da ostvari lični i profesionalni rast i u našem poslovnom okruženju. Veliki broj kompanija danas pruža podršku i priliku mladima da brzo steknu znanje i iskustvo, što može biti ključan faktor za dalju karijeru. Uspeh ne mora direktno da zavisi od zemlje, već od toga koliko smo spremni da radimo i napredujemo za ostvarenje svojih snova.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife
Foto: Stefan Jovanović, Zoran Rašić / BIZLife