
Kako da ubedite šefa da ste nezamenljivi
Bez obzira na to da li sanjate o boljoj plati, unapređenju, preporuci ili kancelariji koja ima prozor, svi mi želimo da ostavimo dobar utisak na našeg šefa. U vreme kad mnogi ostaju bez posla zbog ekonomske krize, ta „misija“ postaje još važnija. Na raspolaganju imate dva pristupa. Možete da radite neplaćeno dodatno radno vreme i potpuno da zapostavite lično slobodno vreme/ljudsko dostojanstvo ili možete da radite sve kao i do tada, uz skoro neprimetne izmene svoje rutine. Ukoliko se odlučite za ovo drugo, otkrivamo vam 7 sitnih trikova da ostavite bolji utisak na svog šefa.
1. Dolazite na posao 5 minuta pre šefa
Velika većina šefova vrlo je dosledna kada je vreme dolaska na posao u pitanju. Ukoliko vaš šef dolazi na posao u 7:50, potrudite se da vi tamo budete već u 7:45, pa makar radno vreme službeno počinjalo u 8. Pet ili deset minuta dugoročno ne znače ništa, a ostavljaju vrlo dobar utisak radnika koji je željan dokazivanja na radnom mestu.
2. Poželite šefu dobro jutro
Bez obzira na to koliko ste mamurni, pospani ili džangrizavi, veliki smešak na licu i jedno srdačno „Dobro jutro“ svom šefu vrlo je dobar način da ostavite utisak pozitivne osobe, a takvu svako voli. Nemojte da se obeshrabrite ako vam šef ne uzvrati jednako srdačnim pozdravom, shvatite to kao ulaganje u svoje dobro raspoloženje, a ne nužno njegovo. U kombinaciji s prvim savetom ovakav pristup čini čuda.
3. Budite strateški dobrovoljac
Dizanje ruke kad svi ostali u kancelariji odbijaju nešto da učinite, sjajan je način da budete zapamćeni, ali pokušajte ipak strateški da izaberete ono za šta se javljate. Imate svega nekoliko sekundi da procenite krije li se iza potrage za dobrovoljcima iskrena namera šefa da mu olakšate neki nezahvalni posao ili isključiva želja da nekome uvali nešto dosadno i besmisleno. Javljanje za ovo prvo ostavlja utisak pouzdanog radnika, a zbog javljanja na drugi zadatak mogli biste da postanete žrtva njegovih hirova i u budućnosti.
4. Naučite da koristite štampač
Čak i ako to nema nikakve veze s opisom vašeg posla, naučite gde se nalaze rezervni toneri i kertridži i kako se pravilno rukuje sa njima. Takođe, saznajte i šta je potrebno da se uradi kada se u štampaču zaglavi papir ili se dogodi nekakva greška. Ovo je jedan od onih načina da uz malo truda nekome popravite dan i budete pravi kancelarijski heroj.
5. Ne zaboravite „molim“ i „hvala“
Mnogi ljudi su skloni predviđenju važnosti ovih sitnih gestova, ali upravo one razlikuju mrzovoljnog i ljutitog radnika (a takve niko ne voli) od onog pristojnog, uljudnog i zahvalnog (kakvi su omiljeni svima). Možda vam se čini kao nevažna stvar, ali uljudno ponašanje prema šefu (i kolegama) je gotovo jednako važno kao i kvalitetan pristup poslu. Ukoliko imate i jedno i drugo, ne morate da se binete za budućnost.
6. Naučite poslovni žargon
U najopštijem smislu, poslovni žargon su one reči, često izvedenice nekih stranih izraza, koji se često koriste u nekom poslu. Ljudima van branše njihova upotreba se ponekad čini kao nepotrebno preterivanje, ali one su svakako važan deo poslovne komunikacije i korporativne kulture. Prihvatajući ih u svoj rečnik vrlo jasno dajete svima do znanja da se i vi osećate prijatno u takvom okruženju.
7. Ne zaboravite (da glumite) entuzijazam
Čak i ukoliko radite najdosadniji posao na svetu, (izveštačeni) entuzijazam je najbolja karta za unapređenje na neko bolje radno mesto. Široki osmeh na licu i strastveno mahanje rukama dok kupcima objašnjavate čime se bavi firma u kojoj radite, odličan su način da pokažete šefu kako vam je zaista stalo do posla. Ko zna, možda na kraju stvarno i sami poverujete u to.