
Počinje Faza II projekta brze železnice u Saudijskoj Arabiji
Saudijska železnica je potvrdila da je  konzorcijum španskih i saudijskih kompanija nagrađen izgradnjom Faze II  projekta Haramain brze železnice, koja povezuje svete gradove Meku i  Medinu sa Džedom, King Abdullah ekonomskim gradom i Abulaziz međunarodnim aerodromom.
 
Ministar saobraćaja Jabara Al-Seraisry izjavio je da su pregovori završeni sa konzorcijom Al-Shoula (koji se sastoji od četrnaest saudijskih i španskih kompanija) za  sprovođenje druge faze projekta. „Postigli smo dogovor o  svim tačkama koje su bile spor pregovora, a najvažnije je  implementacija projekta po ceni od 30,815 miliona saudijskih rijala i  nabavka 35 vozova, od kojih svaki ima 13 vagona, uključujući jedan za  prvu klasu i jedan vagon restoran.
Građevinska kompanija Bupo Happold i arhitektonski biro Foster + Partners (sa lokalnim arhitektom Dar Al Riyadh)  osvojili su prvu nagradu za projekte četiri stanice duž linije i  građevinski radovi su sada započeti. Dva terminusa i dve stanice kroz  koje vozovi prolaze se ralikuju u detaljima dizajna ali svi poseduju  ritmički zaobljeni krov nadstrešnice i oslanjaju se na tradicionalne  islamske arhitekture kao osnovne premise. Svaki objekat će takođe  ponuditi javne prostore za sastanke, kupovinu, ručavanje i ponuditi  sklonište uz saobraćajnu infrastrukturu od oštrog sunca.
 

 
Faza II velikog plana predviđa izgradnju železničkih  traka, instalacije signalizacionih i telekomunikacionih sistema,  elektrifikaciji, realizaciji operativnog kontrolnog centra, nabavku 35  vozova i rad i održavanje čitave mreže u narednih 12 godina. Konzorcijum  Al Shoula će takođe preuzeti održavanje građevinskih radova iz prve faze izgradnje.
Po završetku 2012. godine stanica, projektovana od strane Foster + Partners biroa, će biti u stanju da ugosti 60 miliona putnika godišnje, međutim  ova brojka se očekuje da će porasti na oko 135 miliona do 2042. godine.  Novi vozovi će putovati brzinom od 300 kilometara na čas, što znači da  će put od Meke do Džede biti pola sata, a od Medine do Džede nešto ispod  dva sata.
 
Lakoća i brzina tih putovanja bi trebalo da apeluje  na milione pojedinaca, koji putuju između svetih gradova Meke i Medine  tokom hadžiluka svake godine, da pređu sa privatnog transporta na  korišćenje javnog prevoza i samim tim drastično smanje potrošnju  energije i nivo zagađenja u Saudijskoj Arabiji.
	





