
Majstori na Adi rade punom parom
Deo unutrašnjeg magistralnog prstena iznad Save samo što nije zasijao. Svi radovi na petljama „Radnička“ i „Jurija Gagarina“, podređeni su otvaranju mosta na Adi koje je najavljeno do kraja godine. Da bi „farovi“ konačno blesnuli na „pilonu“, majstori užurbano obavljaju posao na pristupnim saobraćajnicama.
Prema rečima Nenada Bajića iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda – petlja „Radnička“ će u tri nivoa povezivati most preko Ade, petlju „Hipodrom“ i Radničku ulicu od Beogradskog sajma do kompleksa „Jugopetrola“, kao i trasu Beogradskog metroa. Ona predstavlja glavni deo južnog pristupnog puta mostu.
Koristeći kružni tok i rampe, saobraćaj će se preko Radničke ulice i Bulevara vojvode Mišića razvijati u sva četiri pravca – ka Obrenovcu, Novom Beogradu, Banovom brdu i centru grada, ističe Bajić. Za slobodno odvijanje pešačkog i biciklističkog saobraćaja biće izgrađen dovoljan broj liftova, stepeništa, trotoara i staza. Radovi su podeljeni u tri faze, tako da je ove godine prioritet izgradnja saobraćajne veze sa petljom „Hipodrom“.
Bajić dodaje da je u toku izrada trećeg nivoa petlje „Radnička“. Armirano-betonska konstrukcija koja vodi na sever ka Novom Beogradu nadvila se iznad Radničke ulice. Na južnom smeru ka topčiderskoj dolini preostalo je da se ugradi još jedan segment, odnosno do spajanja sa mostom ima još 15 metara. Završeno je betoniranje drugog od šest segmenata konstrukcije kružnog toka i radnici sada postavljaju armaturu za njegov sledeći deo, koji će u subotu biti ispunjen sa 1.000 kubnih metara betona.
„Radnička“ se u svom trećem nivou nalazi na visini od 15 metara, i u dužini od 365 metara predstavlja vijadukt između kojeg se nalazi konstrukcija dvokolosečnog Beogradskog metroa sa stanicom. Na drugom nivou nalazi se izdignuti kružni tok, prečnika 40 metara, sa dve saobraćajne trake, a osam ulaznih i izlaznih rampi sa kružnog toka usmerava saobraćaj u svim pravcima. U okviru petlje je i nov nadvožnjak u Radničkoj ulici iznad postojeće železničke pruge, na mestu sadašnjeg tobogana. Ukupna razvijena površina svih delova petlje je oko 50.000 metara kvadratnih, od čega je više od polovine na izdignutoj konstrukciji. Izgradnja izdignutog kružnog toka sa silaznim i ulaznim rampama, zatim, novi nadvožnjak u Radničkoj ulici preko železničke pruge, kao i druga neophodna infrastruktura biće završeni u drugoj i trećoj fazi. Svi radovi, vredni 68 miliona evra, biće završeni početkom 2013. godine.
Zajedno sa mostom je tekla i izgradnja rampe „5“, koja saobraćaj iz Ulice Jurija Gagarina usmerava na saobraćajnicu iznad reke, objašnjava Bajić. Konstrukcija ove rampe u potpunosti je završena, a u toku su radovi na izradi nasipa za prilaz iz Ulice Jurija Gagarina. Završena je i konstrukcija druge rampe – „7“, koja saobraćaj usmerava sa mosta ka raskrsnici sa Ulicom Milutina Milankovića. U okviru radova na prvoj deonici pristupnih puteva sa novobeogradske strane, preduzeće „Primorje“ počelo je radove u dužini od kilometra – od završetka mosta do sredine Železničke stanice na Novom Beogradu. Ovo je samo deo trase čija je ukupna dužina tri kilometra i proteže se od Tošinog bunara do mosta.
Prema ugovoru sa slovenačkom firmom, trenutno se izvode radovi na rampi „6“, koja saobraćaj sa mosta usmerava ka novobeogradskim blokovima. Ova rampa je prioritet, s obzirom na to da prema ugovoru treba da bude završena do kraja godine jer je neophodna za puštanje mosta u funkciju. Sama rampa prelazi Ulicu Jurija Gagarina (deo iznad ove saobraćajnice je izgrađen), a zatim se spušta na zemlju i uliva u nju u smeru novobeogradskih „blokova“. Paralelno sa ovim radovima izvođač je počeo da izrađuje šipove za konstrukciju nove saobraćajnice na delu kod Železničke stanice Novi Beograd.