Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Porodilje najnezadovoljniji pacijenti

    Pacijenti u Srbiji nedovoljno poznaju svoja prava, uglavnom se žale na lošu komunikaciju sa zdravstvenim radnicima i uslove smeštaja u bolnicama, a najnezadovoljniji su uslugama na ginekološkim i akušerskim odeljenjima, pokazuju podaci Ministarstva zdravlja.
     
    Ministarstvo jednom godišnje sprovodi istraživanja u domovima zdravlja i bolnicama, koja se tiču provere stepena zadovoljstva pacijenata uslugom u tim ustanovama, a od 2009. godine se testira i znanje pacijenta o pravima koja im pruža Zakon o zdravstvenoj zaštiti.
     
    Među zadovoljnim pacijentima ima najmanje porodilja, s obzirom na to da su istraživanja pokazala da je stepen ostvarivanja prava pacijenata najmanji na odeljenjima ginekologije i akušerstva, rekla je dr Mirjana Živković-Šulović iz Instituta za javno zdravlje Srbije „Milan Jovanović Batut“.

    U neostvarivanju prava neznanje je važan faktor, jer rezultati istraživanja zadovoljstva porodilja pokazuju da je 42 odsto porodilja upoznato sa svojim pravima, dok 53 odsto njih zna kome može da uputi prigovor u slučaju povrede prava pacijenata, rekla je Šulovićeva za Tanjug.

    Generalno posmatrajući, pacijenti su tokom svih ovih godina najviše bili nezadovoljni komunikacijom sa zdravstvenim radnicima i smatrali su da ne dobijaju dovoljno važnih informacija, žalili su se na organizaciju zakazivanja pregleda i bolnički smeštaj, navela je Šulovićeva.
     
    Zanimljivo je da u svojim komentarima dosta pacijenata sugeriše na nedovoljan broj medicinskog osoblja u svim ustanovama, dodala je ona. Što se tiče prava pacijenta, pravo na slobodan izbor lekara veoma je iskorišćeno u svim zdravstvenim službama, ali ipak samo 22 odsto korisnika zna da može da promeni lekara čijom uslugom nije zadovoljan, kazala je Šulovićeva. Prema njenim rečima, trećina pacijenata ne zna za mogućnosti telefonskog zakazivanja pregleda ili konsultacije sa izabranim lekarom i ne znaju da u svim ustanovama postoje knjige žalbi.
     
    Na kraju, važno je da se tokom poslednjih sedam godina beleži kontinuiran trend rasta zadovoljstva pacijenata, i u domovima zdravlja i u bolnicama, zaključila je Šulovićeva. Svaka zdravstvena institucija u Srbiji ima zaštitnika prava pacijenata kome građani mogu prijaviti nepravilnosti i žalbe na rad zaposlenih, a u tu svrhu, pre tri i po godine, otvoren je i „beli telefon“ Ministarstva zdravlja 0700 111 700.
     
     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE