
Građani ne žele da gledaju političare na televiziji
Prema najnovijim istraživanjima građana smatra 61 trebalo bi da bude manje aktivnosti političara u programima televizija.
Da je potrebno više pozitivnih primera iz društva misli 63 odsto ispitanih.
Da su domaći mediji manipulativni i nerealni misli čak više od tri četvrtine ispitanika, a isto toliko odgovorilo je da na vestima ima previše negativnih vesti, pokazuju rezultati istraživanja „Stari i novi mediji i medijska zavisnost publike“.
Istraživanje, koje je sproveo Centar za digitalne medije „Pozitiv“ na uzorku od 2.208 ispitanika, pokazuje da dve trećine građana smatra da u medijima treba da bude više obrazovnog programa, svaki treći da nedostaje dokumentarnih emisija, dok 25 odsto misli da publici treba obogatiti ponudu informativnog programa.
Predsednik UO ovog centra Ljubiša Bojić kaže za Danas da smo součeni „sa emotivnom prazninom i konstruisanom objektivnošću u medijima, iako bi građani Srbije voleli više obrazovnih i dokumentarnih programa, kao i informativnih emisija u kojima se daje prednost toplim ljudskim pričama i primerima iz društva koji inspirišu“.
„Pretpostavljam da će i naredna istraživanja pokazati da građani ne žele da gledaju i slušaju zabavu, ali da nisu u mogućnosti da se odupru, kao alkoholičari koji ne mogu da prestanu sa konzumacijom alkohola koji im neko potura pod nos, iako znaju da taj porok nije dobar za njih“, objašnjava Bojić.
Rezultati istraživanja ukazuju da oko 64 odsto ispitanika kaže da koristi medije u većoj meri nego pre deset godina, kao i da procenat medijske zavisnosti publike u Srbiji za ovu godinu iznosi skoro 68 odsto. Svaki četvrti ispitanik smatra da preteruje u korišćenju medija, trećina njih medije koristi da bi zaboravila na probleme, dok 45 odsto kaže da oseća često da ih vesti o kriminalu, nepogodama i epidemijama plaše ili negativno utiču na raspoloženje.
Prema ovim podacima, sa nivoom medijske zavisnosti raste broj ljudi koji medije koristi u svrhu zabave, ali i da je stepen zavisnosti od novih medija, odnosno od interneta, veći nego od starih medija. Među medijskim zavisnicima, pokazuje istraživanje, u većem procentu se nalaze mlađe osobe, nezaposleni, ali i oni koji smatraju da je potrebno više izveštaja o političarima na TV-u i onih koji ocenjuju da se u medijima realno prikazuje ženska lepota.
Kako još pokazuju rezultati, više od 35 odsto medijskih zavisnika mediji čine srećnim osobama, dok svega 16,5 odsto njih se oseća nesrećnim zbog medija. Najveći procenat onih koji se osećaju srećnima zbog nekog medija su oni koje ih takvima čini radio, dok se najviše medijskih zavisnika oseća nesrećnim zbog štampanih medija.