
Na „Danima Dunava“ učestvovalo 130.000 građana
U tradicionalnoj kampanji Dan Dunava, koju sedmu godinu realizuju Ministarstvo poljoprivrede, trgovine, šumarstva i vodoprivrede – Republička direkcija za vode i Coca-Cola Sistem, aktivno je učestvovalo 130 hiljada građana, a poruke kampanje stigle su do tri miliona ljudi širom Srbije. Tokom četiri meseca trajanja kampanje, uz podršku više od 300 partnera, organizovano je 120 aktivnosti u 26 gradova sa jedinstvenim ciljem – da se podigne svest o važnosti zaštite i očuvanja Dunava i ostalih reka u dunavskom slivu.
Dobitnici nagrade za novinarski konkurs
Prvi put u okviru kampanje realizovani su foto i novinarski konkurs na temu „Zato što volim Dunav“ u saradnji sa magazinom National Geographic, Udruženjem novinara Srbije i Nezavisnim udruženjem novinara Srbije, a pobednicima su dodeljene vredne nagrade.
„Pоnоsni smо na tо štо su pоrukе о važnоsti оčuvanja Dunavskоg еkоsistеma i ulоzi kојu svaki pојеdinac ima u tоm prоcеsu stiglе dо tri miliоna građana širоm Srbiје zahvalјuјući aktivnоm učеšću 130 hilјada lјudi tоkоm manifеstaciје Dan Dunava. Svakо оd nas mоra da shvati da svi mi živimо nizvоdnо i pоtrеbnо је da svојim pоnašanjеm nе ugrоzimо uslоvе za živоt budućih gеnеraciјa, vеć shvatimо važnоst raciоnalnе upоtrеbе vоdenih rеsursa kaо i оčuvanja svih rеka. Iz tоg razlоga ćеmо sa našim dugоgоdišnjim partnеrоm Coca – Cola Sistеmоm, nastaviti uspеšnu saradnju, na оvоm značaјnоm prојеktu“, rekla je Dragana Milovanović, rukovodilac grupe za strateško planiranje i upravljanje i međunarodnu saradnju u oblasti voda Republičke direkcije za vode.
Kampanja Dan Dunava zasniva se na programu «Partnerstvo za zeleni Dunav», koji su 2005. godine ozvaničili Međunarodna komisija za zaštitu reke Dunav (ICPDR), Coca-Cola Hellenic i kompanija Coca-Cola. Ovo partnerstvo privatnog i javnog sektora inicirano je kako bi se unapredila zaštita najlepše evropske reke. Generalni direktor kompanije Coca-Cola Hellenic Srbija, Sotiris Janopulos, izrazio je veliko zadovoljstvo zbog toga što partneri već godinama dele isti entuzijazam i energiju sa kojom realizuju kampanju i što ona iz godine u godinu postiže sve bolje rezultate.
Generalni direktor kompanije Coca-Cola Hellenic Srbija, Sotiris Janopulos
„Dan Dunava je izuzetan primer koliko je međusektorska saradnja značajna i da povezivanje različitih iskustava i ekspertiza garantuje dobre rezultate. Ponosni smo na to što je danas sve više ljudi u Srbiji svesno važnosti očuvanja Dunava, i vodenih resursa uopšte. Kampanje za podizanje svesti, kao sto je Dan Dunava, su za nas podjednako značajne kao i odgovorno ponašanje prema korišćenju vode kao neprocenjivog resursa – mi konstantno smanjujemo upotrebu vode i tretiranjem otpadnih voda na adekvatan način podržavamo očuvanje rečne flore i faune“, izjavio je Sotiris Janopulos.
Događaj koji je okosnica kampanje svakako je Centralna proslava Međunarodnog Dana Dunava, koja je imala prvenstveno edukativni karakter i uključila veliki broj učenika, a na Velikom ratnom ostrvu tradicionalno je održan peti studentski eko-kamp „Sačuvajmo Dunav“. Kamp se bazirao na studiji slučaja na temu Velikog ratnog ostrva, a novina je bila to što se studentima, kroz DunaViziju, predstavilo pet gradova na Dunavu i njegovoj okolini koji su iskoristili potencijal reka i prirodnih resursa i uvažili principe održivog razvoja u upravljanju gradom.