
Uskoro kraj legalizacije
U Sekretarijat za legalizaciju koji obrađuje predmete za deset gradskih opština pristiglo je ukupno 184.000 zahteva za rešavanje problema divlje gradnje, dok je na celoj teritoriji Beograda ukupno stiglo 248.000 zahteva. Od polovine marta prošle godine, kada je završeno prijavljivanje, do sada je rešeno svega 3.000 predmeta.
Najveći problem, kako kažu u Sekretarijatu za legalizaciju, predstavlja nepotpuna dokumentacija jer je velika većina zahteva poslata „blanko“. Najveći broj je pozitivno rešen, ali ima i onih koji neće biti legalizovani jer su izgrađeni od materijala koji nije podoban za gradnju, ili na klizištu, na trasi dalekovoda…
Poslato nam je gotovo 98 procenata zahteva za legalizaciju ilegalno izgrađenih objekata kod kojih nije priložen nijedan drugi dokument, kaže Dalibor Biševac, zamenik sekretara za legalizaciju. Do sada je obrađeno više od 130.000 zahteva, a uglavnom treba još da im se dostavi geodetski snimak, a potom treba još nabaviti izvod iz katastra, koji odskoro, po službenoj dužnosti pribavlja Sekretarijat.
Tačan broj rešenih predmeta, kako nam je rečeno u Sekretarijatu, nije moguće dati jer ima i onih koji su odbijeni, ali su uložili žalbu drugostepenom organu.
Završetak legalizacije očekuje se u junu naredne godine, kaže Biševac. Tome su znatno doprinele Izmene i dopune Zakona o planiranju i izgradnji iz aprila ove godine, kojima je sama procedura znatno pojednostavljena, a samim tim i našem Sekretarijatu olakšan posao.
Ovim izmenama omogućeno je podnosiocima zahteva da ostvare popust i do 99 procenata na savakih 25 kvadrata po članu domaćinstva. To važi samo za prvih 100 kvadrata, a još ako ceo iznos plate odjednom dobijaju dodatni popust od 50 procenata. Ovaj popust, prema rečima našeg sagovornika, neće se primenjivati samo za prvu zonu i važi samo za jedan objekat. On ističe da će se svi predmeti proveravati po službenoj dužnosti kako bi se sprečile zloupotrebe.
Oni koji su već uplatili taksu za legalizaciju, prema rečima Biševca, moći će da povrate višak datih sredstava.
Informacije o statusu predmeta moguće je od 1. avgusta dobiti i putem elektronske pošte. Naime, potrebno je poslati zahtev na jednu od elektronskih adresa, koji je napravljen za svaku opštinu posebno. Prema rečima Dalibora Biševca, dnevno se dobija i po 50 zahteva na ovaj način, ali je i dalje veliki broj građana koji dolaze u Sekretarijat da se „iz prve ruke“ informišu o svom predmetu.