Kako na poslu učiti od muškaraca

Uspeh ste sami zaslužili, potrudite se da se vidite i čujete, ne bojte se da imate uticajnog „sponzora“ na poslu, ne pokazujte previše emocija, ućutite svaki put kad poželite da se izvinite i ne očekujte da će vam na poslu staviti krunu. Usvojite, dakle, muške veštine i možda ćete se lakše popeti na korporativnoj lestvici.


Kada je reč o ravnopravnosti polova na radnom mestu, žene su prešle dug put. Statistike pokazuju da sve više žena dobija najviša akademska zvanja, sve je više zaposlenih žena, a  i uspešno se penju na korporativnoj lestvici, piše Huffington Post. Istovremeno, podaci o platama pokazuju veliku razliku u primanjima i vrlo malen procenat žena na samom vrhu kompanija. Naravno da je za to lako optužiti rodne stereotipe koji se teško menjaju, ali možda bi ambiciozne žene trebale usvojiti tajne veštine kojima se u poslovnom okruženju koriste muškarci.

Verujte da ste fantastični


„Pitate li muškarca zašto je uspeo, reći će da je to zato jer je fantastičan. Pitate li isto uspešnu ženu, reći da je uspela jer joj je neko pomogao jer je imala sreće ili zato jer je bila marljiva“, kaže Šeril Sandberg, članica uprave Facebooka.

Muškarci pripisuju svoj uspeh sebi, dok žene poslovnu pobedu pripisuju drugim spoljnim faktorima. Uspešne žene često imaju sindrom uljeza, psihološki fenomen koji ih navodi da misle da su imale sreće, da su se na neki način probile na poziciju na kojoj su i da ne zaslužuju platu koju primaju. Kad dođe vreme da pregovarate o povišici i unapređenju, taj vas sindrom i način razmišljanja može udaljiti od onog što ste zaslužili. Naučite od muškaraca: ne samo da niste uljez, nego ste i fantastični!

Koni Glaser, vodeći stručnjak za ravnopravnost komunikacija, smatra da napredak u poslovnom svetu dolazi kada pravi ljudi saznaju o vašim uspesima. Žene bi trebale da se trude oko svoje ‘vidljivosti’, da pišu objave za medije o svojim nedavnim dostignućima, da se povežu sa uticajnim ljudima u firmi i informišu ključne ljude o svojim uspesima.

Glaser objašnjava svoju definiciju pojma „sponzor“ u poslovnom okruženju. Prema njenim rečima, korporativni sponzor je sličan mentoru, ali dovoljno visoko u kompaniji da osigura vaše napredovanje. Ženama je teško pronalaziti sponzore zbog rodnih stereotipa: teško je, naime, ostvariti blizak odnos s muškim kolegom na položaju, a da to ne izgleda sumnjivo. Ipak, sledite ponašanje svog muškog kolege.

Jeste li primetili da neki početnici nemaju problema s time da se predstave višepozicioniranim kolegama, ponekad i pozivajući šefa na ručak? Ne biste ni vi trebali imati tih problema.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE