
Zašto žudimo za tamnijim tenom?
U 20. veku obožavanje sunca odnosi se uglavnom na jedno – bledunjave ljude koji jedva čekaju da potamne. Veliki broj ljudi izbegava zdravstvena upozorenja o riziku od raka kože i ceo odmor provodi na ležaljci bez suncobrana i hladovine.
Međutim, zabrinuti mogu da odahnu zahvaljujući preparatima za samopotamnjivanje – ten izlazi iz tube i nema nikakve veze sa UV zracima.
St Tropez, jedan od vodećih proizvođača ovih krema u Velikoj Britaniji tvrdi da se svakog minuta u svetu prodaju 3 bočice njihovog proizvoda. U Britaniji 41 odsto žena koristi kreme za samopotamnjivanje.
Ljudi su potpuno poludeli za prepalnulom kožom. Naučnici razvijaju implant koji bi koži davao tamniju boju u trajanju od 3 meseca i sve to bez rizika od raka. Na ovaj način bi se sprečilo potencijalnih 12.000 slučajeva malignog raka kože.
Britanci troše 35 funti godišnje na kreme i slične proizvode, kao i milione na losione i sprejeve koji se nanose isključivo u salonima lepote.
Kampanja za javno zdravlje ništa ne postiže isticanjem blede kože kao zdrave alternative sunčanju – zato više pažnje moraju da posvete diskusijama o sigurnim načinima za potamnjivanje.