Izgradnja Žeželjevog mosta „na mišiće“

Početak izgradnje novog Žeželjevog mosta, najavljen za proleće, pa za jesen ove godine, ponovo bi mogao da bude pomeren.
 
Pripremni radovi su u toku, ali oni konkretni, u najboljem slučaju, mogli bi da počnu krajem oktobra, pred kraj građevinske sezone. U Zavodu za izgradnju grada uputili su nas na Železnice Srbije, u kojima ni nakon višenedeljnih poziva nisu želeli da za Radio 021 objasne u kojoj su fazi pripreme za izgradnju mosta. Ipak, saznajemo da je Pokrajinski sekretarijat za arhitekturu obezbedio dozvolu za izgradnju, da bi glavni projekat trebalo da bude završen do polovine septembra, te da će bar još mesec dana trebati za kontrolu i pripreme.
 
Projekat starog mosta uradio je građevinski inženjer Branko Žeželj, koji se zbog izraženih sumnji u bezbednost mosta prilikom probe, tokom prelaska najtežeg teretnog voza, ispod mosta vozio čamcem, kako bi svima pokazao koliko veruje u svoje delo. Most je 26. aprila 1999. godine srušila NATO avijacija, a od ostataka starog mosta biće korišćeni samo temelji centralnog rečnog stuba, koji su izdržali bombardovanje.
 
Novi most dug 440, širok 25 metara, sa dva železnička koloseka, dve trake za drumski saobraćaj i dve pešačko-biciklističke staze, biće praktično vizuelna replika starog, koji je izgrađen 1961. godine. Za razliku od tog mosta, u samoj konstrukciji neće dominirati beton, već čelik. Radovi su povereni konzorcijumu koji čine „Horta Koslada“ iz Španije, te „Azvi“ i „Tadei“ iz Italije, a trebalo bi da budu završeni za 32 meseca od početka izgradnje.
Vrednost projekta je 45,3 miliona evra, za 15 manje nego što je prvobitno bilo najavljivano. 26,2 miliona evra obezbediće Evropska unija iz bespovratnog IPA fonda, a preostali deo će finansirati Vlada Vojvodine i Grad Novi Sad. Pokrajina i Grad platiće i demontažu postojećeg privremenog metalnog mosta. 

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE