Srpski vozovi 3.900 godina iza kineskih

Da bi Srbija dostigla „evropske brzine“ vozova dosadašnjim tempom razvoja, trebalo bi da prođe barem 2.600 godina, a kineske čak 3.900 godina. Poslanik Srpske radikalne stranke Dušan Marić u nastojanju da dočara koliko je železnički saobraćaj u Srbiji u lošem stanju izračunao je da se voz na srpskim prugama sada na sat kreće samo devet kilometara brže nego u vreme vladavine Milana Obrenovića.

Marić je rekao da se voz u vreme nastanka prvih srpskih pruga na relaciji Beograd – Niš prosečno kretao 36 kilometara na sat, dok se „moderni“ voz u Srbiji prosečno kreće brzinom 45,5 kilometara na sat, što znači da se za 127 godina „ubrzao“ samo za devet kilometara.

On je izneo podatak da vozovi u Japanu, Kini ili Francuskoj sada razvijaju brzinu i od 300 kilometara na sat, kao i da je prošle godine na relaciji Peking – Šangaj jedan voz saobraćao brzinom od 486 kilometara na sat.

Da bi Srbija dostigla „evropske brzine“ dosadašnjim tempom razvoja, kako je Marić izračunao, trebalo bi da prođe barem 2.600 godina, a kineske čak 3.900 godina. On je naveo i da na dve trećine srpskih pruga vozovi ne mogu da razviju brzinu veću od 60 kilometara na sat, kao i da skoro da i nema linije na kojoj vozovi krenu na vreme.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE