Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Beogradski tim Boša u svetskom vrhu

    Marketing Inteligence odeljenje u Beogradu jedno je od četiri kompetentna centra na svetu, pored Nemačke, Brazila i Singapura. Tim u Beogradu veoma je kompetentan da kvalitetno sprovodi aktivnosti od globalnog značaja za jednu multinacionalnu kompaniju kakva je Robert Boš
     
    Na tržištima Srbije i Crne Gore kompanija Robert Boš (Bosch) je u prošloj godini ostvarila rast prometa od 18 odsto a trend rasta nastavlja se i u ovoj godini – pokazuju podaci koje su predstavnici ove kompanije nedavno saopštili u Beogradu. O tome kako je ostvaren rast, o poslovanju kompanije koja je jedan od najvećih svetskih brendova u svojoj branši, kao i o tome šta najviše Boš prodaje u Srbiji, imajući u vidu da su najširoj javnosti najpoznatiji kućni aparati, razgovarali smo sa Jovankom Jovanović, generalnom direktorkom Boša za Srbiju. Sagovornica Magazina Biznis najpre podseća da Boš grupu predstavljaju tri entiteta registrovana na teritoriji Srbije: Preduzeće Robert Bosch d.o.o; ogranak BSH (Bosch Siemens Aparati za domaćinstvo) i Bosch Rexroth Predstavništvo.

    Preduzeće Robert Bosch d.o.o. pokriva nekoliko poslovnih oblasti: Automotive Aftermarket, Električni ručni alati, Sigurnosni sistemi, Termotehnika koja obuhvata velike industrijske sisteme, inače novoosnovano odeljenje u 2010., zatim mali sistemi grejne tehnike, Automotiv Marketing Inteligence i Automotive Product Management osnovan početkom 2011.

    Pomenuti entiteti koji zastupaju kompaniju Bosch pokrivaju različite teritorije vezano za različite poslovne oblasti i to: Srbiju, Crnu Goru, Makedoniju, Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu a u određenim oblastima nadležnost je na svetskom nivou.

    U 2010. možemo reći da je trend rasta bio ujednačen sa neznatnom prednošću u delu proizvoda vezanih za građevinsku industriju (električni ručni alati, termotehnika i sigurnosni sistemi), s obzirom na to da je ova privredna grana počela da se oporavlja nakon krize 2009. godine.

    * Marketing Inteligence odeljenje u Beogradu je osnovano prošle godine i zaduženo je za istraživanje i održavanje baza podataka o motornim vozilima. Odeljenje je proširilo svoje usluge i povećan je broj zaposlenih. Kako ocenjujete prve rezultate i da li je u izgledu otvaranje još nekog odeljenja Boša u Srbiji?


    – Tačnije, odeljenje je osnovano 2009. godine i jedno je od četiri kompetentna centra na svetu, pored Nemačke, Brazila i Singapura, koji se bavi pomenutim aktivnostima. U 2010. odeljenje je značajno proširilo aktivnosti a samim tim i broj zaposlenih se skoro udvostručio. Proširen je delokrug odgovornosti unutar evropskog tržišta ali bih posebno želela da naglasim da je preuzeta odgovornost za tržišta Severne Amerike i Južnoafričke Republike. Beograd je jedini centar kompetencija na svetu za dva pomenuta tržišta. Veoma dobri dosadašnji rezultati koji su i doprineli proširenju delokruga odgovornosti, pokazuju da je tim u Beogradu veoma kompetentan da kvalitetno sprovodi aktivnosti od globalnog značaja za jednu multinacionalnu kompaniju kakva je Robert Boš.
    Takođe, početkom ove godine otvoreno je i novo odeljenje Produkt Managementa za sisteme ubrizgavanja i paljenja kod vozila. Odgovornost odeljenja je takođe globalna i osnovni zadatak je upravljanje životnim ciklusom proizvoda iz date grupe kao i kontakt između Boš fabrika i proizvođača vozila.

    * Kako objašnjavate da, iako 2010. godina nije bila mnogo uspešna za građevinsku industriju, ipak je odeljenje električnih alata Boša uspelo da ostvari rast prometa u Srbiji, Crnoj Gori i Makedoniji. Zahvaljujući čemu je ostvaren taj rast i kako Srbija stoji na tom planu u odnosu na države u regionu?


    – Veći deo Boš alata jeste namenjen građevinskoj industriji, ali ne primarno. Mnogo veći deo asortimana se koristi u različitim granama industrije (manje pogođenih krizom u odnosu na građevinsku industriju), a takođe nudimo i širok asortiman proizvoda koji su namenjeni amaterskoj upotrebi koja je generalno u porastu zahvaljujući novim DIY lancima distribucije.
    Takođe, prošle godine smo započeli saradnju sa nekoliko velikih novih kupaca gde je Boš uspeo da zameni konkurentske proizvode svojim asortimanom.
    Generalno, naše tržišno učešće je raslo i to najviše na teritoriji Crne Gore a zatim Srbije. Nešto lošiji rast je bio na teritoriji Makedonije. Ovo ne znači da su pomenuta tržišta imala identičan trend, već pokazuje naše rezultate i rast učešća na istim.

    * Boš sigurnosni sistemi zastupljeni su u glavnim građevinskim projektima i u Srbiji i u okruženju. Kakva je konkurencija u toj oblasti i kako uspevate da pobedite i da dobijete poslove?


    – Konkurencija na tržištu sigurnosnih sistema u Srbiji i regionu je vrlo jaka uz prisustvo svih velikih svetskih brendova, a veliki udeo na tržištu imaju i proizvođači sa Dalekog istoka. I pored toga, Boš Sigurnosni sistemi su se istakli na tržištu Srbije, Crne Gore i Makedonije kao bitan i pouzdan dobavljač sofisticiranih i visokokvalitetnih proizvoda, sistema i tehnologija u oblasti sigurnosti. Naše glavne prednosti su:
    – visok kvalitet i pouzdanost proizvoda, koje prati standardna trogodišnja garancija;
    – inovativan portfolio proizvoda: Boš je vodeći brend na polju IP sistema video nadzora, bezbednosnih sistema i integrisanih rešenja;
    – jake reference u svetu i u regionu: od rezidencijalnih objekata do kompleksnih infrastrukturnih objekata i industrijskih kompleksa; Bosch proizvodima je poverena sigurnost ključnih objekata u celom svetu, kao i u regionu (Maxima centar Beograd, Airport City Beograd, RKB, hotel Splendid Bečići, parlament CG u Podgorici i Cetinju, Vlada CG, parlament APV Novi Sad, tuneli na obilaznici Beograda, Kontrola letenja Beograd, Uprava Policije Podgorica, Aerodrom Skoplje, GAMA gasna elektrana Skoplje, itd.);
    – stabilnost i pouzdanost kompanije u poslovanju: kroz seriju seminara i predavanja, promovišemo pristup projektovanju sigurnosnih sistema, dok investitorima i krajnjim korisnicima omogućujemo vrhunski konsalting uz osnovno pravilo – kreiranje optimizovanih rešenja;
    – strukturisana prisutnost na tržištu putem mreže sertifikovanih partnera: pored sveobuhvatne podrške partnerskoj mreži, aktivno radimo na približavanju aktuelnih rešenja iz oblasti sigurnosnih sistema ka svim činiocima na tržištu: građevinskim kompanijama, ugovaračima za jake i slabe struje, sistem integratorima i instalaterskim kompanijama.

    * Kakvi su planovi matične kompanije Boš u odnosu na Srbiju? Da li se planira širenje i, možda, proizvodnja a ne samo distribucija proizvoda?


    – Kao što sam objasnila kroz organizaciju Boš grupe i poslovne oblasti koje pokrivamo, Boš se ne bavi samo distribucijom tehnologija, proizvoda i usluga na pomenutim teritorijama već investira i u poslove gde je preuzeta nadležnost na globalnom nivou. Najveći broj zaposlenih u Srbiji ima upravo nadležnost na svetskom nivou.
    Što se proizvodnje tiče, Boš u kontinuitetu optimizuje i širi proizvodne kapacitete i u okviru tog procesa razmatra mogućnosti na potencijalnim tržištima. Srbija jeste jedno od tržišta u regiji koje je uzeto u razmatranje, no to je nešto duži proces koji ide svojim tokom i koji uzima u obzir sve neophodne parametre kako na regionalnom tako i na globalnom nivou.

    * Kako centrala Boša ocenjuje uslove poslovanja u Srbiji? Kako oni gledaju na ekonomske probleme koje ima Srbija, pre svega na nestabilan kurs domaće valute (neočekivano jak dinar) i na nelikvidnost koja već nekoliko godina predstavlja ozbiljan problem u Srbiji?


    – Ekonomska situacija u Srbiji nije lošija u odnosu na druge zemlje jugoistočne Evrope ili čak neke EU članice kao što su Grčka, Španija, Portugalija… Budžetski deficit u Srbiji je značajnije niži nego među članicama EU a javni dug tri puta niži od EU proseka. Vremenski dobro podešena saradnja, odnosno dogovoreni aranžmani, sa MMF-om, kao i povećanje izvoza predstavljaju pozitivne korake.
    Sa problemom nelikvidnosti se takođe suočavamo kako u zemljama regije tako i u nekim članicama EU. Mislim da bi donošenjem propisa kojima bi se ova oblast regulisala, naročito vezano za poštovanje discipline u izvršavanju obaveza vezano za javne dugove, situacija mogla dosta poboljšati – ocenila je Jovanka Jovanović u razgovoru za Magazin Biznis.
     
    * Ove godine kompanija Bosch obeležava 125 godina postojanja i pet godina rada preduzeća u Srbiji. Šta je najteže a šta najpovoljnije bilo u vašem radu u prošlih pet godina?


    – Ove godine kompanija slavi trostruki jubilej: 150 godina od rođenja osnivača, 125 godina od osnivanja kompanije i 90 godina od osnivanja prve Boš servisne radionice. U Srbiji je pre osnivanja preduzeća 2006. godine Boš radio preko predstavništva osnovanog 1997. godine. Izuzetno sam zadovoljna radom preduzeća koje je veoma proširilo delokrug poslovanja u prethodnih pet godina uvođenjem novih poslovnih oblasti i proširenjem odgovornosti na globalni nivo kao i povećanjem zaposlenih za nekoliko puta u odnosu na 2005. godinu.
    Bez obzira na to što je kriza dovela do usporavanja u ostvarivanju rezultata dinamikom koja je bila veoma dobra pre 2009., iste te godine i nadalje otvorili smo nove poslovne oblasti kao sto su Boš Sigurnosni sistemi, zatim odeljenje Termotehnike zaduženo za velike industrijske sisteme i već pomenute centre kompetencije u delu automotiva. U planu su dalja širenja aktivnosti vezano za globalnu odgovornost gde se realizacija projekata očekuje do kraja ove godine.
     
    R. Nikolić
     
    Tekst je preuzet iz 65. broja Biznis magazina

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE