Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Graditelji okupirali beogradske mostove

    Glavna gradilišta u Beogradu trenutno se nalaze iznad reka. Neimari i putari „opkolili“ su čak četiri beogradska mosta gde se trenutno, samo iznad vode, zida ili rekonstruiše više od pet kilometara. Vrednost ovih investicija prelazi 200 miliona evra, a na terenu se nalazi više od 1.000 radnika.
     
    Projekat „broj jedan“, kada je reč o mostovima, svakako je onaj na Adi. Radovi na novoj saobraćajnici preko Save polako ulaze u završnu fazu, a očekuje se da se obale „dodirnu“ već u avgustu.
     
    Do spajanje mosta ostalo je još 87 metara, odnosno da se postave još tri segmenta glavnog i dva segmenta bočnog raspona, kaže Nenad Bajić iz Direkcije za građevinsko zemljište.  Očekujemo da se to završi u naredna dva meseca, a ujedno će se raditi i na izgradnji po jedne silazne i uzlazne rapme na novobeogradskoj i čukaričkoj obali.
     
    Most će biti završen, kao što je i planirano, do kraja godine. Most na Adi, kako bude ugrađen i poslednji šraf, postaće novi simbol Beograda. Sa pilonom visokim 200 metara, ukupnom dužinom od 929 i šironom od 45 metara neće moći a da ne „upadne“ u oči slučajnim prolaznicima ili turistima iz inostranstva.
     
    Ovo nije jedina saobraćajnica preko Save koja se gradi u ovom trenutku. Do kraja godine biće završena i „ćuprija“ između Obrenovca i Surčina, vredna 15 miliona evra. Čelični deo ovog mosta, koji je izgrađen još pre 20 godina za potrebe prolaska toplovoda, dugačak je 450 metara. Iako prvobitna namena nije bila „saobraćajne prirode“, došlo se na ideju da se on prilagodi i prelasku vozila.
     
    U ovaj projekat se krenulu devedesetih godina prošlog veka, ali su radovi brzo „zamrli“. Nakon 14 godina putari su ponovo izašli na teren. Nekoliko desetina neimara svakodnevno radi na ovom mostu, kako bi se Obrenovac i Surčin što pre povezali.
     
    Uveliko se radi i na rekonstrukciji Gazele. U „Putevima Srbije“ kažu da na najprometnijem beogradskom mostu majstori utežu podužne kablove, betoniraju dilataciju i hidrofobnim premazom štite donje površine konstrukcije. 
     
    Na čeličnom delu mosta u toku je priprema površine za sačmarenje, odnosno čišćenje i odmašćivanje ortotropne ploče od ostataka stare hidroizolazije i ulja – objašnjavaju putari. Podižemo i konstrukciju dilatacije na stubove i montiramo elastoodbojne ograde na pešačkoj stazi. Takođe, montiramo ojačanja sa donje strane uzvodnog i nizvodnog sanduka prilazne kostrukcije između stubova, peskarimo i nanosimo antikorozivnu zaštitu.
     
    Na desnoj obali Save, putari su na betonskom delu konstrukcije i Mostarskoj petlji gde između ostalog demontiraju jarmove, ugrađuju tvrdo liveni asfalt i saniraju kolovoz. Na rehabilitaciji Gazele i pristupnih puteva mostu svakog dana je angažovano 550 radnika na gradilištu i 150 radnika u pogonima, a od 4. maja ove godine je angažovano još 100 dodatnih radnika.
     
    SANACIJA „PANČEVCA“
     
    Putari već nedelju dana rade i na Pančevačkom mostu gde saniraju prilazne konstrukcije. Prvo su radovi izvođeni iz smera Pančeva ka Beogradu, a u sredu su počeli u suprotnom smeru i trajaće do kraja nedelje, kažu u „Putevima Srbije“. Na ovim poslovima radi oko 25 radnika, a po potrebi se angažuje i više.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE