Putari rade u tri smene
Radnici „Primorja“ i „Ratka Mitrovića – Niskogradnje“ na beogradskoj obilaznici rade punom parom. Beli šlemovi, kombinezoni, rukavice, sajle, bageri, buldožeri, „kašike“ i „viljuške“, od Ibarske magistrale do Avalskog puta, u tri smene grade dva mosta. A treći, između njih, najmanje zahtevan, biće podignut na kraju. Kako su udarnički započeli posao u aprilu, i sad drže tempo, pa je izvesno da će da završe do zadatog roka u junu 2012.
Svakodnevno duž gradilišta u poslu je oko 300 radnika. I u sredu su postavljali šipove i fundirali stubove dok su im na čelu ispod šlemova izbijale graške znoja. Podelili poslove. Slovenci iz „Primorja“ zauzeli busiju kod Resnika, podižu most „15“. Preko brda, do Ibarske magistrale, oko četiri metra iznad zemlje, već se beli pet stubova mosta „13“, zahvaljujući mostadžijama iz „Ratka Mitrovića“.
– Majstori trenutno grade donji stroj mostova, objašnjava Dragan Glišović iz preduzeća „Putevi Srbije“, koje je investitor radova. Zasada su angažovani na dva mosta, dok će treći „14“, koji je i najkraći – oko 80 metara, raditi kasnije. Na mostu „15“ trenutno postavljaju gredu, betonski blok koji će da poveže šipove i da bude osnova za stub. Ovaj objekat je u neposrednoj blizini tunela „Straževica“ i nastaviće se na njegovu desnu cev koja će biti u funkciji. Inače, u tunelu radove izvodi „Energoprojekt“, a pri kraju su postavljanja sekundarne obloge. I leva cev tunela je probijena, međutim, još nije završena.
Prema Glišovićevim rečima, kada radovi na „petnaestici“odmaknu predstoje poteškoće, jer treba da se pređe preko dvokolosečne pruge i Topčiderke. Naime, izvođači u dogovoru sa „Železnicama Srbije“ moraju da preduzmu akedvatne mere i osiguraju da izgradnja ne ugrozi bezbednost na pruzi, ali i da obezbede odvijanje železničkog saobraćaja bez prekida.
– Osim mostova, na ovom potezu treba uraditi i trasu između ovih konstrukcija, kao i od završetka sektora četiri kod Orlovače do prvog mosta – dodaje Glišović. – Ovaj posao zasada nije ugovoren, ali biće narednih dana, pa očekujemo da će i na ovim deonicama početi radovi u toku leta. Plan je da se iduće godine povežu Dobanovci sa Kružnim putem iza tunela „Straževica“, a u sledećoj fazi u planu je nastavak tamo gde se bude stalo do Bubanj potoka.
POLUAUTOPUT
Sektor pet, od Orlovače do Avalskog puta, prostire se u dužini od 5,4 kilometra. Za radove na ovom potezu „Putevi Srbije“ su lane obezbedili sredstva iz kredita Evropske investicione banke u iznosu od 40 miliona evra. U decembru prošle godine sa kompanijama „Primorje“ i „Ratko Mitrović – Niskogradnja“ potpisali su ugovor za projektovanje i građenje mostova „13“, „14“ i „15“ na trasi od Ibarske magistrale do Avalskog puta. Prvi most, preko Kijevskog potoka, biće izgrađen u dužini od 555 metara, sledeći je dugačak 73 metra, a treći, od 661 metar, premostiće Topčidersku dolinu. Ukupna dužina mostova iznosi 1.289 metara.