Medijski kongres u Lajpcigu
U Lajpcigu je nedavno održan 12. po redu medijski kongres „Mesto susreta medija-srednja Nemačka“.
U poslednje vreme je u Nemačkoj pokrenuto više sličnih manifestacija, u Minhenu, Hamburgu, Berlinu, Kelnu. Najveći je u Minhenu, što ne treba da čudi, jer je Bavarska i najbogatija nemačka pokrajina. Lajpciški kongres, među ljudima iz branše, važi za najbolji.
Mogući razlog ovakvoj oceni medijskog kongresa u Lajpcigu leži i u tome što su vodeći ljudi zaduženi za koncept i organizaciju bivši i sadašnji novinari, te su u koncipiranju panela polazili od toga kakvi bi se novinarski izveštaji mogli razviti iz tema. A teme su najrazličitije moguće-od radio koncepata trenutno preovlađujućih širom Nemačke do razvoja 3D filma i televizije. Od prelaska na digitalno emitovanje do razmatranja novih modela pretplate. Od promocije novih programa i kanala do razmatranja stanja slobode štampe u svetu.
Program je podeljen u 7 celina, ukupno 55 panel diskusija, prezentacija i termina, tv, radio i onlajn emisija uživo, sa preko 200 referenata i najmanje petostruko više slušalaca u prostorima lajpciškog Medija sitija i na glavnoj železničkoj stanici, kultnom mestu kad je sajamska ponuda ovog grada u pitanju.
Posebna celina ove godine posvećena je istoku Evrope. Više od 20 godina od pada gvozdene zavese istočna Evropa je za Nemce umnogome još uvek daleko. To, međutim hrani i fascinaciju za dobro ispričanim pričama o dalekim komšijama. A i nove tačke dodira one koje se ogledaju u, na primer, proširenju EU na istok, nude priliku za dobre reportaže i dokumentarce.
Ovaj kongres je za 12 godina prešao veliki put, od prvenca koji su činile tri tribine u jednom danu do poslednjeg izdanja sa preko 50 priredbi u tri dana. Medijski radnici srednje Nemačke ozbiljno promišljaju budućnost profesije i rado nas pozivaju da im se u tome pridružimo.