U plavoj odeći uspeh zagarantovan
Autorka knjige „Kako ostaviti prvi utisak vredan milion dolara“ Linda Goldman upozorila je od kakve je važnosti boja odela u kojem se pojavljujemo na nekom važnom sastanku.
Nije, naime, svejedno da li ćemo obući nešto crveno ili plavo, jer boje šalju poruku okolini. Goldmanova tako tvrdi da nam je u plavoj odeći uspeh zagarantovan, odnosno da postoji veća šansa da posao dobijemo ako se pojavimo u odelu te boje nego, na primer, u bež.
I u situacijama u kojima se ne zahteva pojavljivanje u formalnoj odeći, plava boja, odnosno boja neba, dobitna je kombinacija, jer odaje utisak moći, ali i šalje poruku da ste prijateljski nastrojeni.
„Bež boju ne bi trebalo da nose direktori, jer je okolina ne doživljava ozbiljno. Čak i tokom letnjih meseci preporučljiva je tamna odeća, jer što je tamnija, to je utisak koji ostavljate moćniji“, tvrdi Linda Goldman.
Ipak, sa crnom bojom treba biti oprezan, jer osim što šalje poruku okolini da imate sofisticiran ukus, istovremeno može da poruči da ste depresivni, nemaštoviti ili lenji.
Bela je, kada je reč o odevanju za posao, potpuno neprikladna.
Još je neprikladnija crvena. Sa njom treba biti naročito oprezan, a evo i zašto: iako se žena u crvenom kostimu doživljava kao moćna i odvažna, psiholozi ističu da ta boja poziva na flertovanje.
Kada je reč o muškarcima, jarkocrvenu košulju, u kombinaciji sa tamnim odelom i kravatom, nemojte nositi na poslu. Ovakva kombinacija dopuštena je samo na privatnim žurkama.
Ako odeća u narandžastoj boji nije izuzetno kvalitetna, rizikovaćete da u njoj izgledate jeftino. Stoga Goldmanova savetuje da narandžastu nosite samo u tragovima.
Tamnoljubičasta odaje autoritet, eleganciju i otmenost.
Žuta ukazuje na to da ste opušteni, veseli, komunikativni i spremni na rizik.
Tamnije nijanse zelene povezuju se sa moći, otmenošću, snagom i konzervativizmom, a svetlije pokazuju da ste opušteni i veseli.