Mostovi i metro prioritet Beograda
Završetak mosta na Adi Ciganliji i obilaznice oko Beograda, razvoj energetske infrastrukture, smanjenje nasilja, čistiji vazduh i ukidanje lista čekanja za upis u vrtiće samo su neki od prioriteta na kojima će prestonička uprava raditi u narednih pet godina. Ovi ciljevi zacrtani su u Strategiji razvoja Beograda, koju je nedavno usvojilo Gradsko veće, a uskoro će se naći i pred odbornicima Skupštine grada.
– Strategija ima za cilj da definiše viziju gradske uprave, odnosno ciljeve, zasnovane na stručnim temeljima, kojima bi trebalo težiti u budućnosti – kaže Dejan Vasović, gradski arhitekt i predsednik Komisije za izradu strategije. – Ona je važna za dobijanje novca od Evropske unije, jer prilikom konkurisanja za određene projekte moramo da pokažemo da su oni prvobitno zacrtani Strategijom i da nisu doneti ad hok. Dokument je u potpunosti usklađen sa Generalnim urbanističkim planom, a velika pažnja posvećena je unapređenju saobraćajne i energetske infrastrukture.
Strategijom razvoja obuhvaćeni su projekti koji su u fazi realizacije, kao i oni na kojima će se tek raditi. Kada je reč o saobraćaju, prioritet će biti završetak Unutrašnjeg magistralnog prstena uključujući most na Adi Ciganliji, obilaznice oko Beograda, kao i saobraćajnice koja će spojiti Zemun i Borču. Naravno, Strategija predviđa i izradu planova i neophodne tehničke dokumentacije za izgradnju metroa.
Da bi se povećala pouzdanost snabdevanja potrošača električnom energijom i prevazišle slabosti u napajanju pojedine trafostanice biće rekonstruisane, a biće izgrađene i nove. Postojeće toplane povezaće se u jedinstven sistem, a toplotnu mrežu očekuje i modernizacija.
Kada je reč o ekonomskom razvoju, u strateške prioritete spada i uspostavljanje prostorno-poslovne infrastrukture za razvoj malih i srednjih preduzeća. Takođe, napredak predviđa i usvajanje strategije razvoja trgovine, turizma, energetike i poljoprivrede. Pečat na ove dokumente biće stavljen u toku ove godine, kada se očekuje i unapređenje politike upravljanja poslovnim prostorom. Naime, Beograd će uskoro povećati broj kvadrata u svom vlasništvu preuzimanjem pojedinih objekata od države. Veći prihodi, koji se očekuju, iziskuju i nove obaveze i odgovornosti.
BICIKLISTIČKE STAZE
Vodeći računa o zdravom životu sugrađana Beograd je predvideo samo na Novom Beogradu izgradnju 53 kilometra biciklističke staze. Istovremeno, radiće se i na izradi planova da se ljubiteljima dvotočkaša obezbede i odgovarajući uslovi na Ada Huji i Adi Ciganliji, kao i na potezu prema Avali.