Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Vozačka dozvola – minimum 600 evra

    Novim pravilnikom o polaganju vozačkoga ispita, koji bi u oktobru trebalo da stupi na snagu, obuka, koja je dosad kandidata koštala oko 300 evra, iznosiće minimum 600 evra, piše Alo!.

    Dok su građani revoltirani cenama kojim je vozačka dozvola postala luksuz, auto-škole se plaše da neće moći da odgovore zahtevnim uslovima i da će biti primorani da na svoj biznis stave katanac.Novi pravilnik, koji je trebalo da stupi na snagu još 10. decembra 2009, očekuje se da će konačno biti usvojen sredinom ovog meseca. Nakon toga, postojaće prelazni period za prilagođavanje koji se, zasad, procenjuje na pet meseci.

    Novim propisima nisu zadovoljni ni sugrađani, ni auto-škole. „Usvajanjem ovih nebuloznih propisa masa sugrađana odustaće od vozačke, jer retko ko će imati para da plaća obuku koja će minimum iznositi 500, 600 evra. Na tu sumu treba dodati i pare za polaganje testova i vožnje. Obuka koja je dosad mogla da se završi i za mesec, dva, trajaće minimum šest zbog „učenja motoristike i prve pomoći“. Međutim, iako traje duže, broj časova vožnje biće smanjen – sa 40, pašće na 30 – priča za „Alo!“ Miša Jevtić, instruktor i referent u auto-školi „Đuro Salaj“. Jevtić objašnjava i da će se promeniti i način polaganja vožnje.

    „Umesto dosadašnjih desetak minuta, vožnja će se polagati pola sata, što, praktično, niko ne može da položi. Za pola sata svaki kandidat može da napravi 20 grešaka… Pravilnik je kreiran tako da se otme što više para od građana“, ukazuje on i dodaje da će posledice osetiti i auto-škole, koje će početi masovno da se zatvaraju.

    „Novim pravilnikom, škole će morati da izdvoje silne pare za dodatne zulume – oko 300 evra za licenciranje predavača, 300 evra za ugradnju tahografa (instrumenta koji meri brzinu i kilometražu), da obezbedi automobil koji nije stariji od tri godine… Zbog svega ovoga, male škole će početi da se udružuju sa velikim, koje će, pak, moći da im diktiraju uslove i udaraju reket. Praktično, male škole biće pojedene“, objašnjava Jevtić.

    Međutim, Damir Okanović, predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja, kaže za „Alo!“ da je grehota što novi pravilnik nije usvojen ranije, te je za godinu i po dana od kada je novi zakon o saobraćaju stupio na snagu, 120.000 građana bilo prinuđeno da završi vrlo lošu obuku.

    „Iako će cena svakako biti viša, kandidatima će biti omogućena mnogo kvalitetnija obuka. Oni koji su dosad dobili dozvolu, uglavnom, nemaju dovoljno znanja i veštine, te su na ulici često tempirane bombe. Možda će neke auto-škole propasti, ali će se napraviti selekcija između savesnih i nesavesnih škola. Stroža pravila pružaju veću bezbednost, a ljudski život nema cenu.“

    Kamere snimaju polaganje?

    Damir Okanović, predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja, nagoveštava za „Alo!“ da postoji predlog da polaganje testova MUP kontroliše kamerama.

    „Jedan od predloga je da svaka učionica u kojoj se budu polagali testovi bude pokrivena kamerama, a da policajci na monitorima prate regularnost polaganja. Ta mera predložena je u cilju ostvarivanja što bolje kontrole kako bi ulice bile bezbednije“, kaže Okanović.

    Cene

    Obuka 60.000 dinara

    Lekarsko uverenje B kategorija 2.502 dinara

    Polaganje testova 3.500-4.000 dinara

    Polaganje vožnje 3.500-4.000 dinara

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE