Potrebna reforma srpskih železnica
U evropskim zemljama još samo srpske železnice posluju kao javno preduzeće koje je neophodno reformisati.
Pomoćnik ministra Dejan Lasica je kazao da je jedan od glavnih ciljeva restrukturiranja da Železnice Srbije budu osposobljene za funkcionisanje u uslovima slobodne konkurencije.
„Vlada Srbije u proteklih godinu dana usvojila je četiri podzakonska akta radi pripreme otvaranja železničkog tržišta u narednom periodu. Prva faza će Železnicama Srbije doneti domaću konkurenciju, druga regionalnu, a treća otvaranje prema EU kada se očekuju njihovi operateri na našim prugama i obrnuto“, rekao je pomoćnik ministra Lasica.
Lasica je na nedavnom sastanku naveo da se aktivnosti sprovode u pravcu modernizacije voznog partka za šta je obezbeđeno 165 miliona evra i 47 švajcarskih franaka, modernizaciju železničke infrastrukture za šta je obezbedjeno 145 miliona evra i finansijske konsolidacije i za to su za početak otpisane obaveze od 3,1 milijarde dinara.
Planirano je osnivanje akcionarskog društva Železnica Srbije i još četiri društva – za prevoz putnika, robe, upravljanje infrastrukturom i upravljanje imovinom.