„Nova vizura“ za Tondach-Potisje Kanjiža
Na ovogodišnjem 37. po redu sajmu građevinarstva koji je održan u Beogradu od 12. do 16. aprila, kompa¬nija Tondach je svojim nastupom pored velikog interesovanja posetilaca, a pre svega stručne javnosti, izazvala i vrednu pažnju stručnih žirija koji ocenjuju nastojanja izlagača da promovišu svoje kompanije i njihove ponude.
Stručni žiri je iz ponude oko 900 izlagača iz naše zemlje i sveta, svrstanih u 5 kategorija- robnih grupa, najviše priznanje za kvalitet „NOVA VIZURA“ dodelio Tondach-Potisje Kanjiža za keramički crep „Medite¬ran plus“.
Ovu, šestu po redu u vitrinama Potisje Kanjiža, najvišu nagradu zaslužio je novitet koji nosi sva obeležja koja od 2006. godine ta kompanija, po¬red jedinstveno prepoznatljivog kvaliteta, nudi tržištu.
A to su skladan dizajn koji svojom univerzalno¬šću omogućava njegovu primenu i u medite¬ranskom i u kontinentalnom(šumadijsko-mo¬ravskom) stilu gradnje, mogućnost pomičnog letvisanja koje omogu¬ćava manji utrošak po kvadratnom metru krova kod novogradnje, a mogućnost jednostavne zamene po¬stojećih crepova bez preletvisanja kog sanacija.
Takođe, ovaj novitet nudi veliku pokrivnu širinu koja omogućava ma¬nje opterećenje, te manji utrošak drvene građe i manje živog rada pri pokrivanju i naravno širok izbor boja vidne površine što maštu projektanata i investitora stavlja pred ozbiljna iskušenja.
Ne mora se posebno isticati da je i ovaj pro¬izvod „Prijatelj životne sredine“, odnosno nosilac ekološkog zna¬ka čije je pravo korišćenja, kao je¬dinom proizvođaču građevinskih materijala u našoj zemlji, od prošÂ¬le godine dodeljeno kompaniji Tondach i kao takav potpuno je primenjiv u takozvanoj zelenoj gradnji.
Zadatak da se na jedan origina¬lan način ispriča priča o četiri iskonska elementa (zemlji, vodi, vazduhu i vatri), jedinim gradivnim elementi¬ma prirodnih keramičkih crepova na bazi pečene gline, što jasno ukazuje da izbor za Tondach crep u stvari zna¬či izbor za prirodu na krovu, bio je tematski izazov u osmišljavanju ovogodišnjeg sajamskog nastupa.
Zajednički kreativni i dizajnerski tim Potisje Kanjiža, agencije Žižgin iz Beograda i projektnog ateljea DOMUS iz Kanjiže, ostvario je u suštini i na zadovoljstvo mnogih posetioca, a posred¬stvom medija i drugih svedoka ovog nesvakidašÂ¬njeg autorskog dela, sintezu zanatskog umeća, što krovopokrivanje samo po sebi jeste, i višego¬dišnjih nastojanja Tondach Potisje Kanjiža da se tržište obogati ponudom modela i boja crepova koje će krovovima, kao petim fasadama objekata, dati jednu novu estetsku dimenziju, jer krov je, u suštini, nebeska projekcija kuće!
Ova nastojanja Udruženje ekonomskih pro¬pagandista Srbije vrednovalo je sa specijal¬nim priznanjem.
Ipak, ako bi se kojim slučajem dodeljivala na¬grada publike, sudeći po interesovanju i komen¬tarima, bez sumnje njen glas bi pripao sistemu za sanaciju krovova, novitetu koji je prvi put ove go¬dine promovisan i na drugim sajmovima u Evropi.
Novi sistem ne samo da omogućava nesmetano i bezbedno odvijanje radova na krovu bez ozbiljnijeg remećenja reda u prostoru ispod njega, već inte¬ligentna krovna folija „Dasatop“ sa promenjivim karakteristikama paropropusnosti u zavisnosti od zone njenog postavljanja daje jedan novi, do sada u praksi neviđeni, kvalitet i trajnost kompletne složene strukture krova sastavljene od heterogenih materi¬jala različitih tehničkih karakteristika.
Ovaj novitet, kako se očekuje, biće preko potreban za obnavljanje kro¬vova našeg građevinskog fonda koji u proseku već uveliko ulazi u petu deceniju života.