Građevinske firme BiH sa Primorjem grade tunel Vijenac
Konzorcij građevinskih firmi iz BiH kojeg čine Euro-Asfalt, ŽGP i Hidrogradnja uspeo se izboriti za posao od preko 110 miliona KM, koliko vredi izgradnja tunela Vijenac na dionici Koridora Vc od Drivuše do Kaknja. Domaći građevinci u ovom projektu učestvovaće, ne kao podizvođači, već kao ravnopravni partneri glavnom izvođaču, slovenačkoj kompaniji Primorje iz Ajdovščine.
Kako saznajemo od predstavnika konzorcija, posao je domaćim kompanijama zagrantovan, te se samo čeka potpis o izvođenju radova između Primorja i investitora, Javnog preduzeća „Autoceste Federacije BiH“.
Za članicu konzorcija, sarajevsku Hidrogradnju, ovaj projekat je izuzetno značajan jer će pre svega uposliti radnu snagu. Kao što je poznato, Hidrogradnja je pretrpela veliki udarac nakon obustave radova i gubitka poslova na libijskom tržištu, te bi angažman na Vijencu bio skromna, ali vredna kompenzacija.
Direktor Hidrogradnje Semin Mašin veruje da je napokon došao trenutak kada se domaće kompanje mogu ravnopravno nositi sa stranim konkurentima.
„U ovom projektu konkretno, slovenačko Primorje je i dalje glavni ugovarač posla, no mislim da je došlo promene svesti kod onih koji donose odluke i koji sada veruju da u domaćim kompanijama mogu imati pouzdanog partnera“, kazao je Mašić za portal eKapija.ba.
Za Euro-Asfalt, koji će takođe biti jedan od izvođača građevinskih radova, najveća korist od tunela Vijenac jesu toliko potrebne reference. Naime, na skoro svim tenderima koje finansiraju međunarodne instutucije, od firmi se zahteva da dostave dokaz da su u proteklih tri, u nekim slučajevima pet godina, radili slične poslove. Naše kompanije, bez obzira na opremljenost i kadar, nisu do sada bile u prilici da steknu ove preporuke.
„Za nas je sada najbitnije da dobijemo referencu, kako bismo u budućnosti mogli konkurisati na sve tendere iz oblasti tunelogradnje“, istakao je za eKapiju Enver Ajanović, izvršni direktor za tehnička pitanja u Euro-Asfaltu.
Vrednost ugovora za izgradnju tunela Vijenac, dužine tri kilometra, iznosi 62.081.529,52 eura, a projekat se finansira kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj.