Domaćom proizvodnjom smanjiti uvoz voća i povrća
Poljoprivrednici Lijevče polja i Potkozarja očekuju mnogo od projekta „Fer trgovina“, koji provodi Udruženje za ruralni razvoj Ruralna mreža iz Bosanske Gradiške.
Projekt omogućava poljoprivrednicima zajednički istup i plasman proizvoda na banjalučkoj tržnici, a podrazumiva pružanje marketinške pomoći, certifikaciju proizvoda i unifikaciju ambalaže.
– Slogan projekta je „Domaće je najbolje“ i provodi se u celoj BiH. Nastojimo ostvariti direktan kontakt između proizvođača i potrošača te povratak domaćih proizvoda na tržnice i zelene pijace, s prepoznatljivim logom „Plodovi sela“, koji će biti istaknut na ambalaži – rekla je Slavica Kesić iz Udruženja Ruralna mreža.
U Udruženju poljoprivrednika Zdrava hrana iz Liskovca očekuju da će projekt predstavljati pun pogodak.
– Imamo ogromne mogućnosti u proizvodnji, ali bez kolektivnog nastupa na tržištu šanse su nam male. Naši proizvodi po kvalitetu se mogu meriti s najboljim proizvodima sa zapadnoevropskog tržišta, ali kaskali smo u pogledu marketinga i ambalaže – ističe predsednik Udruženja Husref Bradarić.
Poboljšati plasman
Predstavnici Udruženja Ruralna mreža istakli su da BiH godišnje uvozi voće i povrće u vrednosti od 100 miliona eura. Projektom „Fer trgovina“ nastoji se smanjiti uvoz i poboljšati plasman domaćih proizvoda.